ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 27 August 2015

UMNO SAMAN NAJIB BERHUBUNG WANG DERMA US 650M.


EDISI AMBECOW NAJIB.
PANAS BERAPI MEMBAKAR BONTOT
Sharekan ....

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/08/28/umno-fail-saman-usd650-juta-terhadap-najib-razak/

UMNO SAMAN NAJIB BERHUBUNG WANG DERMA US 650M.
FMT Wartawan | Ogos 28, 2015
Saman itu mendakwa presiden parti melanggar tanggungjawab sebagai pemegang amanah dan ditipu ahli mengikut gagal untuk mendedahkan penerimaan dana didermakan dan akaun untuk penggunaannya.
KUALA LUMPUR: Masa untuk pendirian oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mungkin sekarang juga telah berlalu selepas saman sensasi itu difailkan bagi pihak Umno terhadapnya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini berkenaan dengan kontroversi sumbangan RM2.6 bilion.
Tuntutan itu menuduh presiden parti telah melakukan penipuan ke atas ahli-ahlinya dengan resit beliau daripada jumlah yang besar sekali pada Mac 2013 dan penggunaan yang kemudian daripadanya tanpa pengetahuan parti.
Mendakwa bahawa dia telah melanggar Perlembagaan Umno, peruntukan Akta Pertubuhan, 1966 dan kewajipan undang-undang yang sama sebagai pemegang amanah, saman itu bertujuan sebagai melegakan utamanya pembayaran balik oleh Najib daripada AS $ 650 juta yang dia didakwa bersemangat keluar ke akaun bank Singapura tidak dimiliki oleh Umno.
Najib juga diminta untuk mengambil kira semua wang lain yang diterima olehnya dalam bentuk derma, bagi penerimaan dan penggunaan semua Wang yang dipegang dalam Akaun Perbankan AmBank persendirian ke dalam mana RM2.6 bilion itu yang sebelumnya diterima, ganti rugi, faedah dan kos.
Dibawa keluar oleh seorang anggota parti atas nama Umno, saman itu mendakwa bahawa kerana "pesalah" Najib dalam kawalan Umno, parti politik itu sendiri tidak dalam kedudukan untuk memulakan tindakan terhadapnya.
"Majlis Tertinggi Umno tidak dapat dan / atau tidak mahu bertindak terhadap Najib Razak sebagai hasil daripada kuasa dan pengaruh Najib Razak wields lebih [ia], Negeri Badan Perhubungan, Bahagian dan Cawangan menjejaskan ahli-ahli Umno,
"pernyataan tuntutan yang dilihat oleh FMT berbunyi.
Takut bahawa Najib akan menggunakan kuasa yang sama dan pengaruh untuk membuang mana-mana ahli Umno "semata-mata untuk mengelakkan liabiliti" di bawah tindakan undang-undang, mahkamah juga sedang bergerak dengan arahan interim untuk menghalang Umno, Majlis Tertinggi, negeri Badan Perhubungan, Bahagian dan Cawangan daripada membuang plaintif nominal sebagai anggota parti menunggu keputusan ke atas saman itu.
Senario fakta yang dipetik dalam pernyataan tuntutan itu sendiri adalah sekarang sudah terkenal kepada orang ramai, yang telah dimainkan dalam silau perhatian media hampir berterusan sejak ia mula terdedah dramatik oleh Wall Street Journal pada 2 Julai.
Ia mendakwa bahawa di antara 21 Mac dan 25, 2013, Najib telah diterima dalam akaun bank peribadinya bersamaan RM2.6 bilion, yang telah dipindahkan dari Falcon Private Bank di Singapura untuk akaun perbankan swasta yang berdaftar atas namanya sendiri di AmBank Swasta perbankan di Malaysia.
Pernyataan tuntutan kemudian mengatakan bahawa bayaran AS $ 681,000,000 adalah derma bagi kegunaan dan faedah Umno, memetik Najib sebagai mengakui telah menerima jumlah yang mengejutkan, secara terbuka menyatakan bahawa beliau tidak benefisiari peribadi dana dan secara terbuka menuntut bahawa ia adalah sumbangan daripada tidak dinamakan Timur Tengah dermawan.
Pernyataan tuntutan juga mendakwa bahawa pelbagai ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO telah mengesahkan bahawa Najib adalah seorang pemegang amanah Umno, bahawa dana adalah untuk kegunaan politik, dan bahawa mereka sendiri telah menerima jumlah wang yang besar dari Najib akaun berkata kononnya untuk membiayai mereka operasi politik.
"Oleh itu, plaintif menyatakan bahawa Najib Razak dan / atau memegang RM2.6 bilion pada saham bagi faedah dan penggunaan Umno," pernyataan tuntutan berbunyi lagi.
"Selanjutnya dan / atau secara alternatif, plaintif menyatakan bahawa Najib Razak dan / atau memegang RM2.6 bilion pada amanah membina untuk kegunaan dan faedah daripada Umno."
Pernyataan tuntutan pergi lagi untuk mengatakan bahawa Najib telah melanggar Perlembagaan Umno, Akta Pertubuhan, 1966 dan tugasnya sebagai pemegang amanah oleh:
enggan untuk menjelaskan kepada Umno untuk penggunaan RM2.6 bilion
enggan membenarkan Umno untuk mengambil kira dalam tahun kewangan pada tahun 2013 dan 2014
memindahkan daripada AS $ 650 juta kepada sebuah akaun bank di Singapura yang bukan milik Umno
gagal untuk memastikan bahawa jumlah wang yang telah diambilkira di dalam penyata kewangan Umno
gagal untuk memberitahu atau mengisytiharkan kepada Majlis Tertinggi parti bahawa dia telah menerima wang
menggunakan sebahagian besar daripada dana yang melanggar perlembagaan Umno
menggunakan atau mengekalkan sebahagian daripadanya untuk kepentingan peribadinya
menerima dana tanpa pemegang amanah telah dilantik oleh Majlis Tertinggi untuk tujuan tersebut.
Saman itu difailkan oleh firma guaman Tetuan Haniff Khatri.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...