ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 20 August 2015

DUIT IMDB BUKAN HILANG, TAPI DITELAN OLEH PEMAKAN DUIT RAKYAT. JEJAK SEBENAR WANG IMDB

DUIT IMDB BUKAN HILANG, TAPI DITELAN OLEH PEMAKAN DUIT RAKYAT. JEJAK SEBENAR WANG IMDB



Mengapa kita katakan AS $ 1830000000 1 Malaysia Development Bhd melabur dalam Petro Saudi International antara 2009 dan 2011 adalah satu skim untuk menipu Malaysia 

Perkara Utama: 

1. Perjanjian usaha sama telah ditandatangani pada 28 Sept, 2009. Terma termasuk 1MDB menyumbang AS $ 1.0 bilion tunai bagi pegangan 40% dalam Co usahasama yang dikenali sebagai 1MDB PetroSaudi Ltd. PetroSaudi Holdings Cayman akan dimasukkan ke dalam aset bernilai AS $ 2.7 bilion. JV Co akan bernilai AS $ 2.5 bilion dengan pegangan 60% PetroSaudi Holdings diperoleh daripada aset yang ia akan menyuntik ke dalam JV Co. 

2. Penilaian aset yang PetroSaudi Holdings akan dimasukkan ke dalam yang dilakukan oleh salah satu Edward Morse yang telah diupah oleh PetroSaudi dan kerja yang telah dilakukan dalam masa beberapa hari.Morse telah mengeluarkan surat pelantikan beliau pada 20 September 2009 dan mengemukakan laporan itu pada 29 Sept, 2009 - sehari selepas JV telah ditandatangani. Beliau bernilai aset Turkmenistan sebanyak AS $ 3.5 bilion dan aset Argentina pada AS $ 108 juta. 

3. PetroSaudi Holdings pernah memiliki aset Turkmenistan yang bakal disuntik ke dalam JV Co Aset-aset dimiliki oleh Dikebumikan Hill Tenaga (Cyprus) Co Limited. PetroSaudi Holdings hanya dalam rundingan untuk membeli aset daripada Dikebumikan Hill. Mereka menandatangani perjanjian rundingan pada 4 Julai 2009 dan ini akhirnya ditamatkan pada 23 Nov, 2009. 

4. 1MDB tidak mengupah penilai sendiri bebas untuk melakukan penilaian. Pengurusan 1MDB tidak mematuhi keputusan lembaga sendiri pengarah untuk melakukan penilaian bebas. 

5. PetroSaudi Holdings komited PENIPUAN dengan menjual harta yang ia tidak memiliki ke dalam JV Co 

6. Peguam untuk 1MDB, Wong & Partners, serta papan 1MDB pengarah tidak diberikan laporan penilaian oleh Edward Morse sehingga selepas 30 Sept, 2009 - dua hari selepas perjanjian usaha sama itu ditandatangani. 

7. Apabila wang deposit sebanyak AS $ 7.1 juta yang dibayar kepada Dikebumikan Hill telah kembali selepas rundingan dibatalkan, wang tunai itu tidak dikembalikan kepada JV Co tetapi untuk PetroSaudi Holdings. Ini wang deposit sepatutnya dikembalikan kepada JV Co kerana ia merupakan sebahagian daripada aset yang dijual oleh PetroSaudi Holdings kepada JV Co. 

8. Terdapat juga PENIPUAN dalam penciptaan AS pinjaman palsu $ 700 juta daripada PetroSaudi Holdings kepada JV Co Ini adalah bukti penipuan: 

a) Tidak ada wang tunai yang sepadan dalam Co JV atau mana-mana subsidiarinya pada atau selepas 25 September 2009 (tarikh perjanjian pinjaman ditandatangani). Tetapi surat tuntutan bertarikh 29 September 2009 daripada PetroSaudi Holdings telah dihantar ke Co JV untuk membayar pinjaman. 

B) Dari Amerika Syarikat tunai $ 1000000000 1MDB dikirimkan untuk JV, AS $ 700 juta telah dibayar terus dari 1MDB Bintang Baik terhad dan bukannya pemberi pinjaman sepatutnya PetroSaudi Holdings. 

c) Skim penipuan AS $ 700 juta daripada 1MDB telah dibincangkan sebagai "lebih pembayaran" dalam pertukaran e-mel pelbagai dan lampiran antara Jho Low dan rakan-rakannya Seet Li Lin, Tiffany Heah, dengan eksekutif PetroSaudi Patrick Mahony dan Tarek Obaid antara 11 Sept, 2009 dan majlis menandatangani usaha sama pada 28 Sept, 2009. 

d) Timothy Buckland (dari firma undang-undang UK White & kes yang mewakili PetroSaudi Holdings) diterima dalam e-mel kepada Charlie Sparrow PetroSaudi Holdings dan disalin ke Mahony bahawa surat tuntutan untuk pembayaran balik AS $ 700 juta pinjaman tidak diperlukan tetapi hanya "perlu bagi dokumen anda untuk mengesahkan bayaran pendahuluan". 

e) Lembaga pengarah 1MDB tidak diberitahu mengenai ini "pinjaman" sebelum pemeteraian usaha sama itu pada 28 Sept, 2009. 

9. Kiriman wang AS $ 700 juta daripada 1MDB Bintang Baik pada akaun bank di RBS Coutts (Zurich) yang diluluskan pada masa itu CEO 1MDB Sharol Halmi telah dilakukan tanpa persetujuan lembaga 1MDB pengarah yang telah meluluskan pembayaran keseluruhan AS $ 1 bilion terus ke akaun bank Bersama JV di JP Morgan Suisse (SA). Dua pengarah 1MDB Mohd Bakke Salleh dan Azlan Zainol meletak jawatan kerana pembayaran ini bernilai US $ 700 juta untuk Bintang Baik. 

10. Pemindahan daripada AS $ 700 juta juga merupakan pelanggaran kelulusan yang diberikan oleh Bank Negara Malaysia untuk 1MDB membawa balik AS $ 1 bilion untuk JV. . BNM bayaran ke dalam akaun Bersama JV di JP Morgan Suisse (SA) dan tidak kepada orang lain yang diluluskan 
Mengapa kita katakan Bintang Baik dikuasai oleh Jho Low pada masa yang 1MDB dipindahkan AS $ 700 juta 

Perkara Utama: 

1. Peguam 1MDB Wong & Partners, mempersoalkan mengapa AS $ 700 juta itu akan dibayar kepada Good Star Limited dan tidak kepada "pemberi pinjaman" PetroSaudi Holdings Cayman. Patrick Mahony, Ketua Pegawai Eksekutif Bersama JV, berkata bahawa mereka adalah sebahagian daripada syarikat yang sama. Dia berbohong. 

2. 1MDB telah pada 29 Sep 2009 menghantar US $ 700 juta untuk nombor akaun 11116073 di RBS Coutts Zurich. Bank penghantaran wang Malaysia adalah Deutsche Bank Malaysia. Risiko dan pematuhan unit RBS Coutts 'ingin tahu pemilik benefisial akaun dan kemudian CEO 1MDB Shahrol Halmi menjawab bahawa ia adalah Good Star Limited. 

3. Komunikasi e-mel antara bank-bank dan 1MDB atas bayaran ini telah dikemukakan kepada Jho Low oleh Pengarah Eksekutif 1MDB Casey Tang. 

4. Good Star dilaksanakan perjanjian pada 30 Sept, 2009 untuk membayar eksekutif dan pemegang saham Tarek Obaid US PetroSaudi Holdings $ 85000000 sebagai yuran broker. Jika Bintang Baik adalah sebahagian daripada PetroSaudi mengapa ada keperluan untuk melakukan ini?

5. Good Star menandatangani perjanjian pengurusan draf pelaburan dengan lain Eksekutif PetroSaudi Patrick Mahony pada 29 Sept, 2009. Ketua Pegawai Pelaburan Star baik dalam perjanjian itu adalah Seet Li Lin, seorang pekerja Jho Low di Jynwell Capital. Metadata dokumen ini dalam lampiran e-mel menunjukkan Jho Low untuk menjadi orang yang terakhir untuk menyelamatkan fail ini pada 1 Oktober 2009. 

6. Pada 21 Julai 2010, Jho Low dihantar ke email Baik butiran akaun bank Bintang Mahony di RBS Coutts di Zurich untuk menerima sebahagian daripada AS $ 500 juta itu adalah datang daripada Murabaha nota 1MDB untuk melanggan. 

7. Pada 13 Sept, 2010, Jho Low melalui e-mel sekali lagi untuk Mahony meminta beliau menghantar wang untuk Bintang Baik. 

8. Antara Jun 2011 dan September 2013, Bintang Baik dibayar sebanyak US $ 529.000.000 dalam beberapa pemindahan ke akaun bank di bank swasta Swiss BSI di Singapura kepunyaan Abu Dhabi-Kuwait-Malaysia Investment Corp (ADKMIC). 

9. Jho Low telah dikenal pasti sebagai pemunya benefisial bahawa akaun bank yang telah ditutup pada bulan Februari 2014. 

10. Jho Low telah mengisytiharkan dirinya sebagai pemegang saham ADKMIC apabila beliau terlibat dalam pengambilalihan UBG Bhd kemudian tersenarai di Bursa Malaysia pada tahun 2010. 
Yang mendapat apa dan jejak wang antarabangsa haram 

Rumusan Utama: 

1. Good Star Limited diterima dalam jumlah kira-kira AS $ 970 juta daripada US $ 1.83 bilion yang 1MDB melabur dengan PetroSaudi Holdings Cayman antara 2009 dan 2011. Daripada jumlah ini sebanyak AS $ 970 juta, US $ 529,000,000 pergi ke akaun bank Abu Dhabi Kuwait Malaysia Investment Corp (ADKMIC) pada BIS Bank di Singapura. Jho Low adalah pemilik benefisial akaun tersebut. 

2. Javace Sdn Bhd, syarikat yang digunakan Jho Low dalam pengambilalihan 2010 UBG Bhd, menerima AS $ 260 juta menerusi pinjaman daripada PetroSaudi International Seychelles. Wang yang telah dipindahkan daripada akaun bank JP Morgan dari Tarek Obaid yang diterimanya daripada US $ 500 juta nota Murabaha dilanggan oleh 1MDB pada September 2010. (Lihat Carta Aliran Wang Trail) 

3. Selain daripada AS $ 260 juta, Tarek Obaid diterima dalam jumlah lain US $ 240 juta daripada 1MDB. Dari ini, US $ 77 juta telah dibayar kepada pasangannya di PetroSaudi, Putera Turki, AS $ 33 juta kepada Patrick Mahony dan AS $ 1.0 juta untuk Nawaf Obaid. (Lihat Carta Aliran Wang Trail). 

4. Pelbagai syarikat PetroSaudi menerima kira-kira US $ 330 juta, di mana AS $ 185 juta telah digunakan untuk membeli sebuah kapal gerudi. 

5. Sebahagian daripada wang yang diterima oleh individu-individu ini telah digunakan untuk pelaburan peribadi mereka. Sebagai contoh, Mahony digunakan AS $ 10 juta (6.5 juta) untuk membeli rumah di negara asalnya United Kingdom. (Carta Lihat Money Flow Trail) 

6. Semua titik ini untuk kes yang jelas penipuan dan pengubahan wang haram antarabangsa. Wang 1MDB pergi dari Malaysia ke Switzerland melalui US penjelasan bank dan kemudian ke United Kingdom, UAE dan Singapura. 

7. Apa yang berlaku kepada wang 1MDB tidak lagi menjadi isu domestik tetapi adalah satu penipuan dan pengubahan wang haram perkara global melibatkan Amerika Syarikat, United Kingdom, Switzerland dan Singapura.Bank-bank global seperti JP Morgan, RBS Coutts, Credit Suisse, HSBC, Citibank, Deutsche Bank, BSI dan lain-lain mempunyai semua menjadi saluran untuk aliran wang. 
Meliputi AS $ 2230000000 lubang (Original US $ 1.83 bilion tunai & US $ 400 juta keuntungan kertas) tersembunyi sebagai unit dalam SPC Cayman melalui jalan US bayaran $ 2230000000 untuk bersara pilihan Aabar 

Rumusan Utama: 

1. Dengan US $ 1.83 bilion 1MDB tunai dilaburkan dengan PetroSaudi Holdings Cayman semua pergi, bagaimana ia boleh menutup lubang ditambah dengan apa yang dipanggil US $ 400 juta dalam keuntungan mengisytiharkan bahawa ia sepatutnya telah dibuat? 

2. Menjelang 2012, semua US $ 2230000000 telah ditangkap sebagai nota Murabaha dikeluarkan oleh PetroSaudi. Ia kemudiannya "ditebus" untuk kepentingan 49% dalam Perkhidmatan Minyak PetroSaudi Ltd (PSOSL). 

3. Pada 12 Sept 2012, 1MDB "dijual" kepentingan ini 49% pada PSOSL dengan Jambatan Partners International Investment Ltd untuk US $ 2.32 bilion. Bridge rakan-rakan Antarabangsa tidak membayar wang tunai tetapi nota janji hutang yang dikeluarkan sebagai bayaran. 

4. Pada hari yang sama, 1MDB melalui anak syarikat Brazen Sky Ltd, melabur AS ini 2320000000 $ nota janji dalam suatu kumpulan wang yang dinamakan Jambatan Global Absolute Return Fund SPC yang diuruskan oleh Bridge Pengurus Pelaburan Partners (Cayman). Menurut prospektusnya, dana membuat pelaburan berisiko tinggi dan pelabur boleh kehilangan semua wang. 

5. Nilai sebenar daripada US $ 2.32 bilion disimpan dalam SPC adalah tidak dapat disahkan dan pertikaian 1MDB dengan juruaudit kemudian luarannya lebih ini adalah sebab mengapa KPMG dipecat kerana enggan menandatangani akaun bagi TK 31 Mac 2014. 

6. Sepanjang tahun 2013 dan 2014, lembaga 1MDB pengarah telah ditekan pengurusannya untuk menebus wang dari Cayman, kerana ia telah mendapat bimbang dengan penelitian yang meningkat oleh juruaudit luaran.

7. Pertikaian dan perbezaan pendapat antara 1MDB dan Ernst & Young dan kemudian KPMG adalah terutamanya ke atas ketidakupayaan 1MDB dan Jambatan rakan-rakan Pengurus Pelaburan untuk menyediakan bukti yang cukup bahawa dana itu bernilai AS $ 2320000000 dinisbatkan kepadanya atau bahawa mereka dengan mudah boleh direalisasikan untuk dikategorikan sebagai Sedia Untuk Jualan Pelaburan dalam akaun yang telah diaudit.

8. Selepas ini, Aabar Investments melangkah untuk menjamin US $ 2.32 bilion hutang rakan-rakan Bridge International untuk 1MDB dipegang sebagai unit dalam Cayman SPC. 

Meliputi The Hole: 

1. Pada tahun 2012, International Petroleum Investment Corp (IPIC) Abu Dhabi telah diberi pilihan untuk melanggan 49% daripada senarai masa depan aset tenaga yang dimiliki oleh 1MDB. Opsyen 10 tahun, yang kemudiannya dipindahkan kepada syarikat bersekutu IPIC ini Aabar Investments, adalah untuk bersama menjamin dua bon berjumlah AS $ 3.5 bilion 1MDB dikeluarkan.

2. Pada bulan Mei, 2014, 1MDB dan Aabar menandatangani perjanjian untuk menamatkan pilihan. Ini dinyatakan dalam Page 172 akaun tahun kewangan 2014 1MDB tetapi tiada maklumat diberikan.

3. Dalam halaman 169 akaun tahun kewangan 2014, ia telah menyatakan bahawa 1MDB telah mendapat pinjaman penyambung sebanyak AS $ 250 juta untuk membeli balik pilihan. 

4. Dalam halaman 171, dinyatakan bahawa pada 2 Sept, 2014, Aabar telah menulis kepada 1MDB bahawa ia berharap untuk menamatkan pilihan mengikut terma yang dinyatakan dalam perjanjian yang ditandatangani pada bulan Mei. Sekali lagi, tiada maklumat yang diberikan. 

5. 1MDB tidak pernah diberikan maklumat yang cukup syarat-syarat dan kos menamatkan pilihan Aabar. Tetapi 1MDB nampaknya telah dibayar Aabar berikut sebagai kos penamatan: 

i) AS $ 250 juta yang dibayar pada bulan Mei, 2014 
ii) US $ 975,000,000 dibayar pada bulan September 2014 melalui pinjaman Deutsche Bank 
iii) US $ 993,000,000 dibayar pada bulan November 2014 melalui penebusan sebahagian daripada dana Cayman SPC. 

6. Ini menambah kepada sejumlah AS $ 2.22 bilion. 

7. Skim untuk menampung US $ 2.32 bilion lubang di Cayman SPC adalah dengan membayar Aabar AS $ 2.22 bilion sebagai yuran pilihan penamatan. Aabar kemudian pas itu kepada orang-Cayman SPC yang 1MDB kemudian akan dapat menebus wang, dengan itu meliputi wang yang sudah hilang. 

8. Yuran penamatan berjumlah AS $ 2.22 bilion 1MDB dibayar kepada Aabar antara Mei dan November, 2014 telah, bagaimanapun, tidak dicerminkan dalam TK Disember 2014 daripada IPIC (yang memiliki 100% daripada Aabar) sebagai pendapatan atau pendapatan. Tidak ada apa-apa catatan dalam akaun IPIC ini. Ini memperkukuhkan analisis kami bahawa yuran penamatan dibayar kepada Aabar adalah sebenarnya digunakan untuk menutup lubang di Cayman SPC.

Bagaimana Jho Low & associates dibuat RM1.0 bilion melalui satu siri transaksi yang melibatkan Putrajaya Perdana Bhd, Loh & Loh Corp Bhd dan UBG Bhd yang dibiayai sebahagiannya dengan menggunakan US $ 260 juta wang 1MDB 

Rumusan Utama: 

1. Antara 2008 dan 2010, Jho Low (gambar) yang dibuat RM166 juta memasuki dan keluar syarikat tersenarai seperti Putrajaya Perdana Bhd, Loh & Loh Corp Bhd dan satu lagi RM350 juta melalui suntikan sebidang tanah yang dimilikinya di Medini, Iskandar untuk UBG Bhd melalui sebuah syarikat pengurusan aset yang dikenali sebagai Unity Capital. 

2. Pada bulan September 2010, sebuah syarikat Jho Low yang dikawal dipanggil Javace Sdn Bhd membuat tawaran untuk mengambil alih UBG RM1.4 bilion. Ini telah dibiayai oleh pinjaman bank RM700 juta dan AS pinjaman $ 260,000,000 daripada PetroSaudi International Seychelles melalui akaun bank Tarek Obaid ini. Bahawa AS $ 260 juta datang dari langganan oleh 1MDB kepada nota murabahah berjumlah US $ 500 juta yang diterbitkan pada bulan yang sama dengan PetroSaudi.

3. Selepas pengambilalihan oleh Javace, UBG mempunyai aset-aset (i) Putrajaya Perdana yang bernilai sekitar RM680 juta (ii) Loh & Loh yang bernilai RM330 juta, (iii) Unity Capital dengan nilai dibawa bagi RM315 juta dan (iv) Tunai sebanyak RM82 juta. 

4. Pada bulan September, 2012, UBG dijual Putrajaya Perdana untuk Cendana Destini Sdn Bhd untuk RM240 juta (diskaun sebanyak RM440 juta). Ia juga dijual Loh & Loh untuk Selesa produktif Sdn Bhd untuk RM260 juta (diskaun sebanyak RM70 juta). 

5. Ia menulis tunai dan pelaburan berjumlah RM397 juta kepada RM200 juta. 

6. Cendana Destini dan Selesa produktif telah ditubuhkan oleh yang sama setiausaha perkhidmatan syarikat (B & M Consultancy Services Sdn Bhd) yang juga menubuhkan syarikat lain yang dimiliki Jho Low. Ini termasuk Javace Sdn Bhd, Majestic Masterpiece Sdn Bhd dan Wynton Private Equity Sdn Bhd. Kelima-lima syarikat telah mendaftar pejabat di Menara Berkembar Petronas dan mereka mempunyai setiausaha sama syarikat Lim Poh Seng. 

7. B & M Consultancy terikat kepada Wong & Partners, firma undang-undang utama Jho Low dan 1MDB.

8. Pembeli Putrajaya Perdana dan Loh & Loh membuat keuntungan sebanyak RM510 juta dengan mengorbankan UBG. Tabung Haji seterusnya membeli kepentingan 30% dalam Putrajaya Perdana pada tahun 2014 untuk jumlah yang tidak didedahkan. 

9. Pada tahun 2014, Javace dan UBG telah digulung dan Javace menulis dari keseluruhan pelaburannya dalam UBG selepas membayar pinjaman bank RM700 juta. 

10. Kemerosotan nilai RM750 juta yang diambil oleh Javace adalah jumlah yang sama seperti AS $ 260 juta dalam bentuk tunai 1MDB daripada nota murabahah dikeluarkan oleh PetroSaudi. Kemerosotan nilai dibenarkan de-menghubungkan wang 1MDB dengan keuntungan yang dinikmati oleh pemegang saham baru Putrajaya Perdana dan Loh & Loh. Siapakah orang-orang ini? 

Nota daripada penerbit: 

Kami mempunyai dalam laporan ini, yang mungkin terakhir mengenai perkara ini, disusun semua fakta penting tentang apa yang berlaku semasa hubungan perniagaan tiga tahun antara 1MDB dan PetroSaudi International - terutama apa yang berlaku kepada US $ 1.83 bilion tunai sebenar yang dilaburkan oleh 1MDB. 

Laporan kami berdasarkan bukti disokong oleh dokumen-dokumen yang termasuk pemindahan bank dan penyata. Tiada ruang untuk menerbitkan segala-galanya dan, sesungguhnya, beberapa bahan tidak boleh diterbitkan.

Kami kini akan menyerahkan dokumen-dokumen ini dicetak dan cakera keras yang mengandungi mereka kepada penyiasat. Kami akan membantu para penyiasat dalam apa jua cara yang kita boleh untuk sampai ke bahagian bawah apa yang telah berlaku. 

Kami mempunyai tanggungjawab untuk mencari dan melaporkan kebenaran. Laporan kami mengenai 1MDB telah mendedahkan bagaimana sekumpulan individu - rakyat Malaysia dan warga asing -. Tipu penipuan berbilion ringgit berbanding dengan rakyat Malaysia 

Bagaimana kerja-kerja yang telah kita lakukan dianggap sebagai satu konspirasi politik?

4 comments:

  1. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
    $ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
    Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Ibu Teresa Firm Loan memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (teresapedro200@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

  4. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Stacy Gabriele
    Email : Stacygabriele07@gmail.com
    Whatsapp: +1(209) 800-4843
    Skype:Stacygabriele07@gmail.com

    ReplyDelete

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...