ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Wednesday 19 August 2015

Pemecatan KEDUA - Ketua Pegawai Eksekutif Abu Dhabi tempat pembuangan sampah Aabar ini! (Alih bahasa)

Pemecatan KEDUA - Ketua Pegawai Eksekutif Abu Dhabi tempat pembuangan sampah Aabar ini!


Dipecat - Aabar CEO al-Husseiny (kiri) dan Pengerusi Al Qubassi (kanan) adalah dua pemain utama daripada Aabar dalam memperkatakan 1MDB
Seorang ketua kedua telah dilancarkan di bahagian paling atas Aabar dana kekayaan berdaulat Abu Dhabi, memberikan satu lagi isyarat yang jelas bahawa terdapat kebimbangan utama di negara Teluk yang lebih yang ditarik ke dalam peningkatan skandal kewangan dan politik Malaysia.
Kunci rendah pengumuman telah dibebaskan dalam tempoh beberapa jam yang lalu mengesahkan bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Aabar, anak syarikat International Petroleum Pelaburan Syarikat (IPIC) akan digantikan, aktif dari 24 Ogos iaitu Isnin depan.
Menurut Teluk Business Times ada alasan telah diberikan untuk berlepas secara tiba-tiba, namun syarikat yang tersirat dalam pengumuman bahawa keputusan itu adalah "sebahagian daripada rancangan penggantian Aabar ini".
Reuters juga memetik sumber mengatakan bahawa al-Husseiny akan bergerak untuk menyertai sebuah firma ekuiti persendirian.
Para pemerhati perkembangan baru-baru ini tidak boleh gagal untuk membuat kesimpulan bahawa ini berlepas secara tiba-tiba kedua, berikutan begitu lama selepas itu Pengerusi Khadem al Qubassi ini (Husseiny merupakan orang kanannya) dikaitkan dengan skandal keruntuhan 1MDB.
Mohamed al-Husseiny merupakan Pengerusi Aabar milik bank Falcon pada masa yang US $ 681,000,000 telah dipindahkan ke dalam akaun peribadi Malaysia PM di AmPrivate Banking di KL, Mac 2013.

Aabar dan 1MDB

Sarawak Report telah berulang kali menegaskan peranan penting Aabar tawaran pelaburan yang paling dipersoalkan 1MDB sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Dan kita telah menekankan beberapa contoh konflik jelas kepentingan berkenaan dengan bekas Pengerusi Al Qubasi dan Ketua Pegawai Eksekutif Al-Husseiny.
Al Qubassi itu pihak persona didedahkan oleh Sarawak Report
Secara khusus, kami telah menyatakan bahawa isu-isu bon 1MDB tiga berjumlah USD $ 6500000000, yang melibatkan Aabar dan dirundingkan oleh Goldman Sachs, yang terkandung beberapa penyelewengan membuat isu-isu yang sangat mahal dan tidak perlu bagi Malaysia.
Kurangnya ketelusan telah bermakna bahawa ia telah amat sukar untuk menentukan mengapa bon ini telah berjaya dalam apa-apa cara yang mahal dan mengapa Aabar telah dimasukkan sebagai penjamin bersama wang sama sekali - isu yang juga telah berkali-kali dibangkitkan oleh beberapa ahli-ahli pembangkang dan oleh bekas Perdana Menteri Dr Mahathir dan lain-lain.
Al Qubaisi adalah clubbing malam teman dan perniagaan pihak daripada PM Najib Razak 1MDB proksi Jho Low
Bekas Pengerusi Aabar, Khadem Al Qubaisi, telah pula terlibat dalam pelbagai bidang perniagaan yang berasingan yang dikaitkan dengan Jho Low, termasuk pembelian Tenaga Pantai oleh CEPSA dan usaha untuk membeli London Claridge Hotel tawaran.
Khadem dipecat tidak lama selepas Sarawak Report bukti diterbitkan meluas al Qubasi yang melampaui batas "alter ego", yang termasuk berpesta dengan Jho Low di beberapa kelab malam yang paling mahal di dunia.
Kami juga menerbitkan bukti yang menunjukkan bahawa syarikat Jho Low Bintang Baik telah membayar sejumlah wang yang tidak dapat dijelaskan daripada AS $ 20 juta ke dalam akaun peribadi yang dimiliki oleh Al Qubassi di Luxembourg swasta bank Edmund de Rothschild.
Baik Star adalah syarikat yang disalurkan sebanyak US $ 1190000000 daripada 1MDB PetroSaudi usaha sama pada tahun 2009.

Mohamed al-Husseiny

al-Husseiny dianggap sebelah sepakan Pengerusi Al Qubasi di Aabar dan IPIC - dia juga merupakan Pengerusi Falcon Swiss Private Bank
Sarawak Report juga telah menekankan penyelewengan yang sama di pihak al-Husseiny, secara amnya dianggap sebagai telah lelaki tangan kanan al Qubasi ini.
Tahun lalu, al-Husseiny kontroversi mengumumkan bahawa ia adalah orang yang telah secara peribadi dibiayai The Wolf Wall Street bagi pihak Najib Razak pengeluar langkah-anak Riza Aziz untuk lagu sebanyak AS $ 100 juta.Sarawak Report menunjukkan konflik yang jelas kepentingan diberikan pelaburan berfaedah Aabar dengan 1MDB.
Baru-baru ini kami melaporkan bahawa Al Husseiny juga Pengerusi Lembaga Aabar milik Falcon Bank Swasta, yang secara kebetulan dibayar AS $ 681,000,000 ke Perdana Menteri akaun peribadi hanya dua hari selepas tamatnya isu AS $ 3 bilion bon dolar oleh 1MDB, kononnya dalam satu lagi usaha sama 'perkongsian strategik' dengan Aabar untuk membangunkan Tun Razak Exchange di KL.
Falcon Swiss Bank Swasta, yang dimiliki oleh dana kekayaan Abu Dhabi Aabar
Tiada laporan ke atas transaksi yang mencurigakan nampaknya telah dibuat mengenai pemindahan apa-apa jumlah wang yang sangat besar oleh Falcon kepada orang berkaitan politik dan sehingga kini tiada maklumat telah datang dari mana-mana pihak untuk sumber sebenar 'derma' yang dipanggil untuk Perdana Menteri melalui Aabar Bank.
Namun, di sebalik skandal yang semakin meningkat dan pemecatan baru-baru ini Al Qubasi, Aabar melangkah pada Jun lepas untuk menyelamatkan 1MDB dari siri kegagalan membayar hutang yang besar terhadap pendedahannya sebanyak RM42 bilion.
Dana ini telah diambil dari bankruptsy oleh suntikan besar-besaran AS bayaran tunai $ 1000000000 pada 10 Jun untuk membayar balik hutang yang kena dibayar minggu itu, ditambah dengan komitmen oleh Aabar untuk membawa dana tuntutan bayaran balik masa depan bagi 12 bulan akan datang sebagai balasan kepada janji aset yang tidak didedahkan yang akan disediakan pada bulan Jun 2016.
Seperti yang dinyatakan di Bursa Saham London - tiada komen dari Najib atau 1MDB
Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan merangkap ketua Malaysia 1MDB setakat ini enggan mendedahkan apa aset-aset ini mungkin, tetapi ia secara meluas dianggap mereka termasuk tanah yang dipindahkan oleh kerajaan kepada 1MDB, kononnya untuk dibangunkan oleh dana.
Najib - apa-apa untuk menjawab bagi?
Semua tawaran rendang telah memainkan peranan mereka dalam peningkatan kehebohan sekitar hutang mengejutkan 1MDB dan semakin lemah menyebabkan ekonomi Malaysia.
Sementara itu, skandal ke atas berbilion-bilion yang nampaknya pergi terima kasih yang hilang kepada tawaran ini dan beratus-ratus yang tidak dapat dijelaskan juta yang telah muncul di akaun peribadi Perdana Menteri telah membawa negara ini ke dalam krisis politik belum pernah terjadi sebelumnya.
The pemecatan Al-Husseiny merupakan tanda yang paling jelas mungkin bahawa Abu Dhabi mahu membersihkan bahagian mereka daripada skandal ini. Kepimpinan Malaysia sendiri, bagaimanapun, telah berterusan mengekalkan bahawa Perdana Menteri mempunyai apa-apa untuk menjawab bagi.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...