ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 9 August 2015

BENARKAH PEMBUNUHAN HUSSAIN NAJADI ADA KAITAN DENGAN WANG RM 2.6 BILLION YANG MASUK KEAKAUN NAJIB?????





BENARKAH PEMBUNUHAN HUSSAIN NAJADI ADA KAITAN DENGAN WANG RM 2.6 BILLION YANG MASUK KEAKAUN NAJIB?????

SEMUGA KES INI AKAN DAPAT DISIASAT SEMULA.
DENGAN HARAPAN KEADILAN DAPAT DITEGAKKAN.

Quo Vadis Malaysia? - Pascal Najadi
Diterbitkan: 4 Jul 2015 09:17

Siapa yang dapat menyangka bahawa berita yang tajam pada AS $ 700 juta yang dilaporkan hilang dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak boleh mengemukakan dirinya sebagai peluang yang sebenar bagi Malaysia dan semua rakyat Malaysia?

Lebih tepat lagi, demikian menurut Laporan Sarawak dan Wall Street Journal, US $ 681.999.976 (RM2.6 bilion) adalah berasingan dawai dipindahkan dari cawangan Singapura bank persendirian milik dana Abu Dhabi Aabar ke dalam akaun AmBank peribadi Perdana Menteri di Kuala Lumpur, pada Mac 2013, hanya lebih awal daripada panggilan pilihan raya umum.

Ini adalah mustahil seorang yang dikatakan rompakan super awam kini dibuat berbaloi beberapa soalan yang dibangkitkan.

Di mana kita pergi sekarang Keadilan untuk melakukan forensik rajin menyeluruh pada AS $ 700 juta yang didakwa, menurut laporan daripada Wall Street Journal, telah benar-benar dicuri dari tabung Malaysia, seseorang boleh atau harus kita lihat yang lebih luas di negara Malaysia urusan hari ini.
Peluang untuk pembaharuan yang diperlukan dan pembersihan berlapis-lapis daripada 58 tahun rasuah Umno-berkembang memperlihatkan dirinya unik dan mungkin yang paling tepat pada masanya pada 3 Julai 2015.

Malaysia hari ini tidak lagi menjadi juara sumber semula jadi. Petronas tidak lagi menjadi syarikat minyak global bonjol kurungan, ia tidak pernah benar-benar adalah.

Taraf pendidikan di Malaysia adalah hampir orang-orang yang ditubuhkan negara-negara Dunia Ketiga dan Wawasan 2020 bukanlah satu agenda tetapi mimpi paip yang tidak akan keluar.

Malaysia tidak pernah ditawarkan kesaksamaan kepada semua rakyatnya. Allahyarham ayahanda saya Hussain Najadi , pengasas AM Bank Group, bank kelima terbesar di Malaysia, telah dibunuh dengan kejam pada 29 Julai 2013 di Kuala Lumpur pada siang hari, penyiasatan dan polis bekerja kepada mencari dalang berhenti dahulu lagi kembali pada tahun 2013.

Kami, sebagai sebuah keluarga dalam ketakutan kesejahteraan kita, meninggalkan Malaysia pada awal 2014 untuk kebaikan, menjual semua aset dan kini berasa selamat di Switzerland dan Persekutuan Rusia. Dan sebagainya dan sebagainya.

Senarai kelemahan Malaysia atau lebih baik daripada negara yang gagal, Umno memang rasuah dan pembunuhan yang tidak dapat diselesaikan di Malaysia adalah terlalu lama untuk op-ed pendek ini di sini.

Kita lihat masuk ke teras dan sejarah politik Malaysia. Umno menguasai secara eksklusif dikendalikan oleh orang Melayu dan tidak pernah membenarkan semua rakyat Malaysia, dengan rakyat Malaysia Cina dan India rakyat Malaysia, untuk mengambil bahagian.

Oleh itu, sejak merdeka, setiap satu daripada enam perdana menteri Malaysia telah menjadi ahli Umno Melayu, bermula dengan Allahyarham Tunku Abdul Rahman menjadi Ketua Menteri Tanah Melayu yang pertama pada 1 Ogos 1955 di bawah Ratu Elizabeth II dan kemudiannya menjadi Perdana Menteri yang pertama pada 31 Ogos 1957, hari kemerdekaan daripada pemerintahan British.

Hari ini, Najib menganggap jawatan Perdana Menteri, seperti arwah ayah yang baik, Tun Abdul Razak Hussein tidak cemerlang supaya Perdana Menteri kedua 1970-1976.

Razak dianggap secara meluas sebagai adalah orang yang jujur menyeluruh, tidak meninggal dunia yang kaya dan Allahyarham ayahanda saya diuruskan beliau apabila membantu membangunkan selepas British memerintah Malaysia ketika itu dengan pengasas Arab-Malaysian Bank Pembangunan pada tahun 1974 - bank kelima terbesar hari ini, Kumpulan AmBank .

Ironis, epik, adalah hakikat bahawa Allahyarham ayahanda saya mengasaskan bank bahawa dengan berkat Tun Razak pada tahun 1974. Bank Negara kemudian menjadi pemegang saham majoriti dengan bapa saya membawanya di awal 1980-an kepada orang ramai melalui bursa saham Kuala Lumpur dan hari ini , wang rasuah Najib yang ditemui di media pada akaun peribadi yang dipegang olehnya dengan AmBank. Karma adalah di tempat kerja tugas berat.

Sistem Umno serius rasuah telah berubah daripada lebih suka bangsa Melayu ke yang paling malang sekali kesilapan modal yang kita boleh lakukan, untuk bermain kad agama.

Untuk mendapatkan agama daripada sistem kerajaan, sejarah telah mengajar kita banyak contoh sepanjang zaman yang lalu, darah adalah dakwat yang digunakan untuk acara kejam protokol kini dicetak dengan dakwat hitam dalam buku-buku sejarah kita.

Mereka yang berasaskan agama kerajaan sistem-reset-peristiwa adalah bencana berduri pertempuran epik dan konflik bersenjata dengan korban manusia menyumbang dalam jumlah yang besar.

Semua rakyat Malaysia kini diuji tidak membiarkan ini berlaku dan kerajaan, jika serius tentang menjadi kerajaan yang bertanggungjawab, kini perlu menggunakan ini tajuk berita terkini yang rasuah besar-besaran sebagai satu peluang yang unik untuk menyesuaikan kursus.

Sistem dan institusi dalam sejarah tidak pernah melangkah lebih ke belakang politik, mereka hanya bergerak dan bergerak maju. Persoalannya ialah tajuk, lebih ke sebelah kiri, tengah atau ke kanan.

Tetapi apabila pengangkutan itu dalam kelajuan dan inersia kaum penuh ia mengemukakan terlalu dekat dan 90 darjah ke arah dinding konkrit, kemalangan tidak lagi boleh dicegah, kemalangan itu akan berlaku. Undang-undang fizik mudah boleh diterjemahkan banyak kali ke dalam risiko sistemik kerajaan.

Risiko adalah kehadiran untuk manusia. Kita perlu memahami dan menguruskan risiko 24 jam 7 hari seminggu 365 hari setahun ke tahun, kekal sentiasa.

Pengurusan risiko tidak pernah dalam kitab landskap Umno yang didominasi Melayu yang diperintah, rasuah menjaga tidak mendedahkan risiko tersebut, tiada siapa yang mengambil berat dan kini risiko ini telah digigit rakyat Malaysia dengan sepenuh hati.

Terlambat untuk mengelak tetapi tidak terlalu lewat untuk mengurus, walaupun masa yang sedang berjalan keluar lebih cepat daripada Malaysia akan dapat menampung.

Malaysia dan semua pemegang pasport Malaysia daripada semua lapisan masyarakat, semua agama kini mempunyai panggilan terakhir, peluang terakhir yang tinggal untuk menjaga, untuk secara aman dan bersatu untuk menetapkan semula Malaysia, untuk menguruskan risiko yang menjadi lebih dan lebih dilihat sebagai ancaman yang serius untuk d'ĂȘtre raison yang kredibilitinya kewujudannya.

Untuk membuat sistem yang lebih baik, belajar daripada semua dekad kesilapan dan rasuah yang kini membawa Malaysia ke lututnya, yang diperakui kini negara yang gagal dengan pendapat peribadi saya. Ia akan mengambil banyak generasi akan datang untuk memperbaiki, untuk membina semula tetapi permulaan adalah permulaan yang walaupun bermula dari rubbles rasuah.

The US $ 700 juta dakwaan penipuan, kecurian Najib menyampaikan kepada dunia melalui Wall Street Journal, CNBC et al berdasarkan akaun bank dan dokumen timbul untuk melihat cahaya hari oleh Sarawak Report kini mungkin untuk kali pertama sejak 1957 yang serius soalan yang bernilai lebih daripada AS $ 700 juta. Bolehkah Malaysia hidup ini?

Jawapannya ialah, mungkin hanya, tetapi hanya jika ia boleh membersihkan dirinya daripada reput yang telah penapaian sejak merdeka hari. Umno perlu membaik pulih secara drastik, mengubah piagamnya, mesti membenarkan semua rakyat Malaysia untuk turut serta.

Seorang warganegara Malaysia yang satu undi untuk mengira, tanpa mengira bangsa dan agama. Jawapan mudah kepada soalan ini paling rumit berkaitan dengan akal fikiran.

Rakyat Malaysia masa untuk memimpin negara mereka telah datang dan juga pada kos yang besar dan kuat orang Melayu, mereka kehilangan status mereka melalui pilihan bangsa, pemberian, lapisan poket, rumah-rumah besar London mewah mereka, Ferrari, Bentleys, jet peribadi mereka, beg Hermes dan apa yang tidak. Ini adalah kos untuk mengelakkan konflik mungkin lebih serius. Ia mungkin adalah baik kos bernilai setiap sen itu.

Quo Vadis Malaysia?

Sejarah akan memberitahu dan pemenang akan menulis sejarah. Keamanan adalah pemenang disukai daripada semua calon-calon lain. - 4 Julai 2015.

* Pascal Najadi adalah presiden pengasas Switzerland perbankan saudagar firma penasihat swasta antarabangsa AS Najadi & Partners.

BERITA ASAL...http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/quo-vadis-malaysia-pascal-najadi

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...