ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 14 August 2015

TERLALU BANYAK UNDANG-UNDANG YANG DILANGGAR DENGAN ISU IMDB. UMNO DALAM BAHAYA????


TERLALU BANYAK UNDANG-UNDANG YANG DILANGGAR DENGAN ISU IMDB. UMNO DALAM BAHAYA????
Baiklah, mari kita memfokuskan subject RM2.6 bilion dalam akaun bank PM Najib Razak telah dikatakan sebagai benar-benar derma politik yang diberikan kepada Umno oleh beberapa penderma asing yang menakjubkan dan murah hati, seperti yang telah berterusan diwar-warkan oleh orang-orang dari Umno.
Oleh kerana Umno adalah sebuah pertubuhan masyarakat dalam bentuk sebuah parti politik, saya menganggap ia mesti menjadi suatu entiti yang didaftarkan di bawah Akta Pertubuhan 1966 ( dan sebagaimana yang disemak pada tahun 1987).
Oleh itu, Umno dikehendaki mengemukakan penyata tahunan berkanun yang telah diaudit kepada Pendaftar Pertubuhan setiap tahun dalam tempoh 60 hari selepas (mesyuarat agung tahunannya AGM) atau jika AGM tidak diadakan maka dalam tempoh 60 hari selepas akhir tahun kalendar.
Seksyen 26 (1) Akta menyatakan bahawa setiap masyarakat berdaftar hendaklah sekali setiap tahun mengemukakan akaunnya untuk diaudit oleh seorang juruaudit yang diluluskan secara am atau oleh pendaftar.
Seksyen 26 (2) menyatakan bahawa juruaudit itu hendaklah mempunyai akses kepada semua buku koperasi berdaftar itu dan hendaklah memeriksa pulangan tahunan yang dikehendaki oleh Akta dan mengesahkan penyata tahunan itu dengan akaun dan baucar yang berkaitan dengannya dan hendaklah sama ada menandatangani penyata tahunan seperti yang terdapat oleh dia / dia menjadi betul, yang diberi disokong dengan dan mengikut undang-undang dan peraturan koperasi berdaftar, atau khas melaporkan kepada koperasi berdaftar dalam apa menghormati s / dia mendapati ia tidak betul, unvouched atau tidak mengikut undang-undang.
Seseorang juruaudit akan, seperti biasa, hanya menandatangani satu berkanun pulangan tahunan jika juruaudit berpuas hati bahawa ia telah disahkan dengan satu set akaun yang telah diaudit yang memberikan gambaran yang benar dan saksama mengenai keadaan masyarakat urusan untuk tempoh yang diliputi oleh penyata itu tahunan yang dikemukakan.
Jadi jika RM2.6 bilion yang diterima adalah derma politik maka ia akan dimasukkan sebagai pendapatan dalam akaun yang telah diaudit Umno bagi tahun perakaunan yang berkenaan (dan meliputi Mac 2013) dan akan juga telah dimasukkan ke dalam penyata tahunan itu yang ditandatangani-kira untuk tahun yang sama yang telah diserahkan kepada pendaftar dalam tempoh masa yang dibenarkan.
Seksyen 29 berkata ahli boleh memohon (a) suatu salinan percuma pulangan tahunan yang terakhir atau (b) boleh memeriksa kunci kira-kira atau dokumen lain yang diaudit dengan sewajarnya yang mengandungi butir-butir yang sama seperti untuk penerimaan dan perbelanjaan, dana dan kesan masyarakat sebagaimana yang terkandung di dalam penyata tahunan.
Seksyen 30 memberi ahli berhak memeriksa buku masyarakat di pejabat berdaftar persatuan itu atau di mana-mana tempat di mana buku-buku disimpan.
Jadi mengapa tidak beberapa ahli melakukan cek dan melihat jika penyata tahunan yang dikemukakan untuk 2013 tahun kalendar dalam mana derma itu diterima sebenarnya membuat menunjukkan angka pendapatan dalam tempoh sekurang-kurangnya RM2.6 bilion???.
Dan jika tidak, maka Umno boleh melanggar Seksyen 53, 54 dan 54A dan boleh dikenakan menghadapi hukuman kerana telah memberikan maklumat palsu kepada Pendaftar dan / atau penyalahgunaan wang atau harta pertubuhan berdaftar. akibat yang serius boleh diikuti, seperti denda, penggantungan, pendakwaan, pengembalian, pembatalan pendaftaran dan pembubaran. Ooppp???? Maaf ..tersasul hehehe.
Hampir semua menteri-menteri Umno telah berkata bersetujulah mereka dengan perkara yang berkaitan dengan jumlah wang yang sebanyak RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri, tetapi ia dilihat bahawa tidak ada konsisten dalam versi mereka kerana tiada seorang pun daripada mereka tahu wang ini sehingga ianya didedahkan oleh The Wall Street Journal .
Mengapa Najib tidak tampil ke hadapan untuk menyediakan semua butir-butir yang berkaitan dengan dana ini jika dia mempunyai apa yang hendak disembunyikan?
Jelaskan lah kepada rakyat dengan tanpa berlengah lagi dan bukan menunggu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menemubual beliau.
Sebaliknya, dia cuba berhelah dan berselindung dengan mendakwa beliau telah dibersihkan daripada rasuah apabila SPRM hanya berkata sumbangan itu adalah tidak dikaitkan dengan 1MDB. Hanya seorang yang terdesak sahaja perlu melakukan ini semua.
Sejak didedahkan oleh WSJ, kelakuan Najib yang paling mengecewakan ialah cuba berhelah serta cuba memutarbelitkan keadaan dan tidak bertanggungjawab. Dia telah kehilangan kepercayaan dari rakyat dan mengujudkan kehinaan kepada bangsa dan negara dan paling jelas merosakkan UMNO.
Korang fikirkanlah.
Abc tukang bako ajer.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...