ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 20 August 2015

Tun Mahathir kata Najib cemar nama Umno (Alih Bahasa)


Tun Mahathir kata Najib cemar nama Umno

suarakami 05:15 Politik


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi amaran tindakan kerajaan menjadikan undang-undang caca marba menurut selera mereka akan menguatkan lagi rasa jengkel orang ramai terhadap kerajaan dan Umno.

Menulis dalam blognya, bekas perdana menteri itu mengkritik keras “tindakan tidak tahu malu” kerajaan mengisytiharkan siasatan pasukan khas terhadap skandal wang RM2.6 bilion dalam akaun Datuk Seri Najib Razak sebagai tidak sah.

Pada masa sama katanya, Najib dan konco-konconya tergamak mewajarkan pengaliran masuk wang RM2.6 bilion daripada sumber meragukan itu ke dalam akaun perdana menteri.

“Sesungguhnya Najib menjadikan Umno, parti yang memperjuangkan kemerdekaan Malaysia, sebagai satu parti yang busuk dan bergelumang rasuah. Orang ramai kini meluat dengan Umno,” tulis beliau dalam blognya, chedet.cc lapor portal The Malaysian Insider.
UNDANG-UNDANG TURUN terbalik

1. Terdapat satu percubaan yang terang-terangan oleh Najib dan para penyokongnya untuk membuat sah dan sebaliknya yang tidak sah.

2. Oleh itu kecederaan Najib siasatan mengenai 1MDB dan memiliki sendiri sebanyak RM2.6 bilion dibuat untuk muncul undang-undang dan kanan manakala para penyiasat yang bertindak sepenuhnya mengikut undang-undang negara ini dituduh bertindak di luar bidang tugas mereka dan oleh itu tidak sah. Bagi menyokong komen mereka, mereka mencipta bidang tugas pasukan petugas.

3. Pada masa yang sama beliau dan penyokongnya cuba untuk membuat bahawa undi tidak percaya terhadap beliau oleh Parlimen adalah tidak betul dan merupakan satu penyalahgunaan sistem demokrasi dan usaha haram untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih rakyat. Tetapi semua orang tahu bahawa undi tidak percaya bukan sama sekali undang-undang.

4. Najib seolah-olah terlupa bahawa BN menggulingkan kerajaan yang dipilih rakyat Perak dengan mendakwa ia mempunyai sokongan majoriti di Dewan Undangan Negeri. Harus berbuat demikian melalui undi tidak percaya. Tetapi BN tidak pasti bahawa ia akan mendapat sokongan majoriti jika Dewan Undangan Negeri duduk. Oleh itu, ia dibuat daripada kes sebelum pemerintah walaupun ada yang tiada peruntukan dalam perlembagaan atau undang-undang negara yang pemerintah untuk menolak kerajaan yang dipilih.

5. undi tidak percaya adalah perlu sekarang kerana Najib telah membuat ahli-ahli Parlimen BN terhutang budi kepada beliau dengan memberikan mereka jawatan yang lumayan pada Kerajaan. Malah mereka yang datang kepada saya mengadu tentang pentadbiran Najib sebelum ini, apabila berpuas jawatan yang diberikan dalam kerajaannya, kini telah berubah pendirian mereka. Salah seorang daripada mereka yang mendakwa mempunyai bukti dokumentari salah laku Najib, kini dengan senang hati menyokong beliau setelah dibuat Menteri.

6. anggota BN lain Parlimen juga telah pulih selepas satu ceramah tertutup pendek dan keinginan untuk tamak. Shahrir kini mendakwa ia adalah wajar untuk menerima wang dari Presiden. Ia adalah benar-benar tidak wajar. Semua sumbangan pada masa lalu telah dibuat kepada dana parti itu yang dikendalikan oleh pemegang amanah. Sokongan untuk Presiden hanya setakat yang dia melaksanakan dasar-dasar parti.

Ia tidak peribadi kepadanya. Beliau telah secara terbuka berkata, sejak mereka menerima wang daripadanya mereka perlu menyokong beliau. Ini adalah rasuah. Apakah Presiden memberi rasuah kepada pemimpin UMNO untuk mendapatkan sokongan mereka? Rupa-rupanya ini adalah apa yang dia lakukan. Beliau telah merosakkan UMNO dan orang-orang yang menerima wang daripadanya menyokong rasuah dalam parti. Really Najib telah meletakkan UMNO, parti yang memenangi kemerdekaan Malaysia, menjadi sebuah parti busuk dan rasuah. Orang ramai meluat dengan UMNO sekarang.

7. Sekarang mungkin penyokong BN undi tidak percaya yang dinamakan kepada umum untuk "gempaq" (intimidate) mereka. Mereka dituduh bekerjasama dengan pembangkang. Ini adalah amaran kepada ahli-ahli BN yang lain tidak menyokong usul undi tidak percaya. Ia mungkin perlu sekali lagi untuk memberi Ahli Parlimen BN bercuti di Taiwan.

8. pembangkang benar-benar harus mahu Najib terus memimpin BN kerana ini akan memastikan mereka kemenangan dalam pilihan raya yang akan datang. Tetapi prospek mempunyai PM yang menggunakan wang untuk memenangi sokongan dan yang overturns undang-undang terbalik tidak boleh merayu kepada pembangkang untuk lebih lama. Jadi khabar angin gerakan tidak percaya mereka mungkin benar.

9. Tetapi dari laporan dan komen dalam media alternatif pembangkang dan kebanyakan rakyat Malaysia benar-benar bimbang dan marah dengan penyalahgunaan Najib kuasa. Dia tidak akan di luar pilihan raya penipuan untuk memastikan kemenangan pilihan raya akan datang.

10. Tetapi pembangkang hanya tidak mempunyai nombor. Jika permintaan untuk Najib berundur oleh pangkat UMNO dan fail dinilai, akan terdapat agak beberapa Ahli Parlimen parti itu yang juga ingin melihat Najib dikeluarkan. Mereka tidak percaya penjelasan yang masuk akal tentang kehilangan wang 1MDB atau RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib. Ini Ahli Parlimen boleh mengundi dengan pembangkang dalam keyakinan merokok.

11. Ia sudah tentu bukan apa yang Ahli Parlimen BN suka lakukan. Mereka tidak mahu menjadi memainkan peranan penting dalam menjatuhkan Kerajaan BN. Jika pembangkang adalah benar-benar berminat untuk menghapuskan Najib, mereka hanya boleh berbuat demikian jika hanya Najib pergi tetapi Kerajaan BN kekal, yang diketuai oleh pemimpin lain.

12. Pembangkang perlu mencari formula yang akan menyaksikan BN tanpa Najib masih membentuk Kerajaan jika mahu sokongan Ahli Parlimen BN. Di bawah Kerajaan BN sebelum ini, pembangkang sentiasa memenangi kerusi di Parlimen dan mengalahkan BN dalam banyak Syarikat. Kekurangan Najib untuk menghormati undang-undang dan perlembagaan dan kesediaan untuk membeli ahli-ahli politik dan penjawat awam boleh bermakna akhir Demokrasi Berparlimen di Malaysia. Ia boleh bermakna tiada bangkangan seperti dalam pembangkang UMNO beliau telah snuffed keluar. -

Chedet.cc

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...