ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 14 August 2015

BNM mula 1MDB siasatan beberapa tahun yang lalu, kata Zeti


BNM mula 1MDB siasatan beberapa tahun yang lalu, kata Zeti
Gabenor Bank Negara juga berkata dia akan menyaman mereka yang menuduh beliau 'tindakan yang menjejaskan demokrasi berparlimen.'
KUALA LUMPUR: Bank Negara Gabenor Zeti Akhtar Aziz yang didedahkan hari ini bahawa bank pusat sedang menyiasat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebelum Pasukan Petugas Khas telah ditubuhkan.
Bercakap pada sidang akhbar, beliau berkata siasatan tidak rasmi bermula "beberapa tahun" sebelum siasatan rasmi yang diperintahkan oleh kerajaan Mei lalu.
"Kami melakukan siasatan tidak rasmi dengan mereka selama beberapa tahun sebenarnya, dan kita menulis laporan dan mengemukakan laporan."
Beliau juga mengumumkan bahawa laporan hasil daripada siasatan rasmi telah dikemukakan kepada pihak berkuasa.
"Bank Negara telah menyelesaikan siasatan berkaitan dengan transaksi oleh 1MDB yang tertakluk kepada kelulusan Bank Negara di bawah undang-undang kita dan bank itu telah mengemukakan kertas siasatan kepada Peguam Negara dengan cadangan tindakan yang sesuai dan mungkin," katanya.
Dia tidak akan mengatakan sama ada siasatan itu mendapati penyelewengan.
"Saya perlu berhati-hati apa yang saya katakan," katanya. "Ia mesti dalam batasan undang-undang; jika tidak, sebaik sahaja saya melangkah keluar dari pintu ini, saya akan menghadapi penangkapan. "Dia terjejas nada ringan dalam membuat kenyataan itu.
Zeti bertindak balas dengan keras dakwaan yang dibuat dalam blog tanpa nama yang dia bersalah "aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen."
Beliau berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap orang atau orang yang bertanggungjawab untuk menyebarkan perkara yang salah mengenai dirinya.
"Tidak ada kebenaran tuduhan ini terhadap saya secara peribadi dan terhadap bank. Kami akan berusaha untuk mengenal pasti siapa mereka dan mengambil tindakan undang-undang. "
Beliau berkata Bank Negara telah menjalankan siasatan dan telah "idea" mengenai identiti orang yang mendakwa beliau.
Tuduhan di blog tanpa nama juga ditujukan kepada pelbagai orang lain, termasuk Mohd Shukri Abdull, yang juga timbalan ketua SPRM bagi Operasi Khas, dan seorang pembantu bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad.
Zeti berkata polis telah disoal tujuh pegawai Bank Negara yang berkaitan dengan kebocoran dakwaan dokumen yang berkaitan dengan penyiasatan Pasukan Petugas Khas ke dalam 1MDB.
"Saya tidak tahu mengenai saya lagi kerana saya baru sahaja pulang dari Amerika Syarikat," katanya. "Tetapi Bank Negara akan sentiasa memberi kerjasama kepada agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang."

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...