ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Monday 17 August 2015

Ariff: Perak undang-undang 2009 kes boleh mengeluarkan Najib


Ariff: Perak undang-undang 2009 kes boleh mengeluarkan Najib
Lin KayKay | Ogos 17, 2015

Pemimpin yang telah hilang keyakinan ahli parlimen boleh dikeluarkan di bawah undang-undang.

najib, perak

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Raub Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz mahu tahu di mana adalah menyalahi undang-undang jika kaedah yang sama yang digunakan di Perak pada tahun 2009 telah digunakan untuk memecat Perdana Menteri Najib Abdul Razak. "Sesetengah ahli-ahli parti sendiri juga yakin bahawa Najib adalah ancaman kepada negara."

"Kami menggunakan yang sama cara yang dibenarkan undang-undang."

Beliau menuduh bahawa hanya Menteri Dalam Negeri dan Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi dan beberapa orang yang menolak untuk mendengar apa yang diperkatakan oleh ahli-ahli Umno sendiri. "Bolehkah perbezaan pendapat yang sangat kuat dalam Umno sendiri dikategorikan sebagai plot untuk menggulingkan kerajaan?"

Jika Tengku Razaleigh menguasai keyakinan majoriti Ahli Parlimen dan berjaya mendapatkan sokongan perlembagaan perlu dan mencukupi, beliau bertanya, apa yang salah dengan beliau menjadi Perdana Menteri untuk menyelamatkan negara ini? "

"Negara kini perlu menyelamatkan."

Beliau menasihatkan terhadap terlibat dalam menjatuhkan istilah. Jika kita lakukan, beliau berkata, maka kita kekangan diri kita untuk jangka itu. "Ceramah daripada menjatuhkan Najib dan semua, itu tdk sopan. Hanya tentera topples kerajaan. "

Demokrat menggunakan cara yang lebih sopan, jelas beliau. "Menggunakan instrumen demokrasi untuk menghapuskan kerajaan dan pemimpinnya. Terutama yang flouts undang-undang, memanjakan dalam amalan rasuah, penyalahgunaan kuasa, menggelapkan wang dan menjadi ancaman yang adil dengan menginap berkuasa. "

"Hak untuk menarik balik, hak ingat adalah satu bahagian intrinsik demokrasi."
Kaedah yang digunakan oleh Zambry Kadir, yang hadir Menteri Besar Perak dari Barisan Nasional (BN) apabila menjatuhkan kerajaan Nizar kini undang-undang tanah, berhujah Ariff. "Saya rasa itu di luar pemahaman Zahid."

"Mungkin dia tidak mendengar usul undi tidak percaya. Beliau tidak mendengar bahawa walaupun seorang presiden yang dipilih secara demokratik boleh dicabar. Beliau tidak mendengar tentang peruntukan-peruntukan dalam Perlembagaan yang memperuntukkan pemecatan seorang pemimpin yang menyeleweng dari pejabat. "

Seorang pemimpin dari pembangkang, terus Ariff, di mana Zambry ketika itu, hanya menyampaikan diri di hadapan Sultan dan berhujah bahawa beliau memerintahkan kepada sokongan majoriti anggota dewan undangan. "Sultan telah yakin dengan pliding dan tanpa memanggil Perhimpunan Perak untuk datang ke sesi, bersetuju dengan pliding itu. Zambry menjadi Menteri Besar. "

Ariff bertanya: "Adakah Sultan kemudian menyiasat sama ada janji daripada wakil rakyat majoriti yang didakwa dihantar melalui Zambry kemudian telah berdasarkan kepercayaan semata-mata yang terbentuk berdasarkan pembohongan, sindiran, sindiran dan tuduhan palsu yang disokong dengan bukti dipalsukan?"

Jawapannya adalah tidak, katanya. "Sultan telah mengambil janji-janji yang dikemukakan melalui Zambry sebagai mewakili apa yang ia adalah, mesej dan rayuan daripada wakil rakyat bahawa mereka telah hilang keyakinan terhadap bersidang Menteri Besar. Itu adalah ia. "

Oleh undang-undang, kata Ariff, Zambry Kadir menjadi Menteri Besar yang sah. "Begitu juga, perasaan keseluruhan Umno Johor adalah bahawa Najib harus pergi."
"Adakah yang dianggap sebagai plot untuk menjatuhkan?"

Seorang pemimpin Umno Wanita dari Bahagian Pasir Gudang menyampaikan memo kepada Najib meminta beliau mengambil cuti, beliau mengingatkan. "Dia mesti fikir ia adalah penyerahan yang biasa untuk membantu dalam tender atau perniagaan. Tetapi ia adalah cara yang sopan meminta beliau untuk pergi bercuti kekal. "

Seorang pemimpin Umno Wanita di Langkawi secara terbuka berkata Najib membuang air kecil pada 3.2 juta ahli Umno, yang bermaksud bahawa Najib telah menipu mereka, kata Ariff. "Penyelesaian ini adalah untuk meminta Najib untuk mengambil pemeriksaan kesihatan kepada keadaan mentalnya. Ia adalah cara yang sopan untuk mengatakan Najib adalah sakit di kepala. "

Umno Tampin Belia berkata ia paling jelas, kata Ariff. "Najib perlu meletak jawatan. Penjilat staunchest Najib Ahmad Maslan mendapat berpakaian ke bawah di bahagian sendiri. "

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...