ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 16 August 2015

JANGAN JADI BODO. TENTERA DIPERLUKAN UNTUK JATUHKAN KERAJAAN.


Bagaimana 'menjatuhkan' kerajaan, oleh Razaleigh
FMT Wartawan | Ogos 16, 2015
Orang biasa dan kumpulan tidak boleh melakukannya, tetapi Parlimen boleh, kata orang yang hampir menumbangkan Mahathir
Razaleigh-putrajaya

KUALA LUMPUR: Umno sulung Tengku Razaleigh Hamzah memberikan penghinaan lembut semalam untuk bercakap dengan ahli-ahli politik Umno dan pemimpin kanan kerajaan mengulangi frasa "menggulingkan kerajaan" dan "menggulingkan kerajaan" di mesyuarat di seluruh negara.


Adakah anda di belakang plot untuk menjatuhkan Najib?
Apa pendapat kamu?

Terdapat dakwaan bahawa seorang pemimpin Umno yang sedang berlaku di sekeliling mendapatkan SD ...

Ini semua adalah orang-orang Umno [menunjuk kepada tetamu di rumahnya] di sekitar sini. Dan di sini saya.

Jadi, anda tidak mengetahui (plot)?
Saya rasa tidak

Jadi, anda tidak fikir terdapat plot?
Mungkin ada. Mungkin tidak.

Jadi ia adalah berita kepada anda?
Yeah.

Mengenai sama ada Umno berpecah
Saya tidak mengikuti (apa yang berlaku). Tetapi saya bimbang ... Orang-orang yang menghadapi masalah sekarang. Sekarang bahawa kabinet telah dikocok, saya harap mereka akan bekerja keras untuk rakyat

- Kata-kata Tengku Razaleigh Hamzah untuk Alyaa Azhar Malaysiakini pada hari Sabtu
"Anda perlu tentera untuk berbuat demikian. Orang biasa tidak boleh menjatuhkan kerajaan, "Tengku Razaleigh kepada pemberita semalam di sebuah rumah terbuka Hari Raya di Bukit Jalil, menurut Malaysiakini.

Pada hari-hari kebelakangan ini, pemimpin-pemimpin kerajaan seperti Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Ismail Sabri Yaakob telah membuat ucapan di acara-acara parti, amaran mengenai "plot" dan "konspirasi" untuk "menggulingkan kerajaan" - ungkapan yang digunakan oleh orang-orang keselamatan biasanya untuk menggambarkan pemberontakan bersenjata.

Zahid berkata pada Ampang Umno beliau telah diberitahu oleh "sumber dipercayai" seperti itu "plot".

Bagaimanapun, kata-kata yang lain menunjukkan beliau hanya bercakap tentang percubaan untuk mengumpul sokongan yang mencukupi daripada pembangkang dan Ahli Parlimen Barisan Nasional untuk petisyen terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, menerusi akuan berkanun untuk menunjukkan kekurangan keyakinan dalam kerajaannya.

Satu undi tidak percaya adalah kaedah standard dalam Parlimen untuk memecat Perdana Menteri duduk.

Zahid meletakkan konotasi jahat untuk bergerak dengan mengatakan yang "plot" adalah untuk Ahli Parlimen menyatakan mereka mempunyai majoriti dalam Dewan Rakyat dan dengan itu "menjatuhkan" kerajaan melalui "pintu belakang".

Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen yang paling lama berkhidmat di Malaysia, berkata "menjatuhkan" kerajaan itu keluar daripada soalan. Walau bagaimanapun, Ahli Parlimen boleh bertindak dalam Perlembagaan Persekutuan dan jadual undi tidak percaya terhadap Najib di Parlimen.

"Ia boleh dilakukan. Kaedah-kaedah yang membolehkan untuk itu. Itulah satu-satunya perkara yang boleh dilakukan oleh mana-mana kumpulan, "beliau dipetik sebagai berkata. "Ia bukan sesuatu yang luar biasa. Sesiapa yang tidak berpuas hati boleh membawa usul itu (ke Dewan Rakyat). Jika nombor tersebut dicapai, maka orang yang akan berjaya. Jika tidak, maka apa-apa (akan berlaku). "

Tengku Razaleigh, Ahli Parlimen Gua Musang, berkhidmat di tiga kerajaan, orang-orang yang Tun Abdul Razak, Hussein Onn dan Mahathir Mohamad, dan hampir berjaya "menggulingkan" Mahathir pada pemilihan Umno, termasuk dalam 47 undi untuk mendapatkan jawatan presiden Umno. Perjuangan disewakan kepada Umno yang dibatalkan pendaftarannya, Mahathir membentuk versi baru parti itu yang dikenali sebagai Umno-BARU.

Walaupun Umno dibatalkan pendaftaran, meninggalkan Mahathir tanpa pihak, Presiden MCA Ling Liong Sik telah mengambil alih sebagai pemangku Pengerusi Barisan Nasional, dan usul keyakinan dipanggil pada persidangan Dewan Rakyat yang Mahathir akhirnya menang apabila penentang Umno tidak mengundi menentangnya.

Tengku Razaleigh pergi ke pembangkang, membentuk Semangat 46 dan membawa dua gabungan parti-parti pembangkang untuk beberapa kejayaan dalam pilihan raya. Beliau kemudiannya dibubarkan Semangat 46 dan kembali ke Umno.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...