ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 17 July 2015

TERBAIK Nasihat Dari Rahman Dahlan !!

TERBAIK Nasihat Dari Rahman Dahlan !!

Saturday, July 18, 20150 comments

Hari ini ramai pemimpin2 Umno yang kembali meneriakkan nama Justo ekoran maklumat terkini dari Bangkok yang mendedahkan pengakuan Justo bertemu beberapa pemimpin pembangkang di Singapura. Saya copy dariBangkok Post -

Much of what Thai police told reporters Thursday appeared to repeat information previously released or leaked by Malaysian officials. Pol Lt Gen Prawut said Thailand's investigation showed that the alleged extortion was done by a network of people, including media and politicians in "a neighbouring country", and that the documents in question had been altered. He said the goal was to discredit the government of "another country", obviously Malaysia although he refused to name it.

 He said the network had held meetings in Thailand and Singapore, suggesting that payment for the documents was made in Singapore, an action he described as money laundering but outside of Thai jurisdiction. Pol Lt Gen Prawut also said there had been no request for the extradition of Justo because the alleged blackmail attempt had been made in Thailand. - Bangkok Post 17/7.

Antara yang komen adalah Shabery Cheek yang mencabar pembangkang buat penafian - astroawani. dan Zahid Hamidi yang menyerahkan sepenuhnya kes kepada PDRM - astroawani.

Bangkok Post ada menyebut yang pihak Polis Thai tidak dapat beri sebarang maklumat dan sebarang permohonan harus dibuat melalui laluan diplomatik @ Kementerian Luar. - KLiK.

Entahlah ..... saya tidak nampak bagaimana kes Justo ini dapat mengembalikan kenyakinan rakyat terhadap 1MDB sebab banyak persoalan yang kita bangkitkan adalah bersumberkan kenyataan 1MDB dan Kementerian Kewangan sendiri. Baca juga KLiK.

Apapun kita tunggu jerlah perkembangan seterusnya dengan Justo ini .....

Melanyi apa cerita pulak hari ini ? Hahahahaha ..... yang ini paling menarik !




Ditemui pada majlis rumah terbuka perdana menteri di Seri Perdana, Rahman berkata tumpuan sepatutnya diberikan kepada mesej yang disampaikan Melanyi.

 
"Saya tak tahu (jika dia berkredibiliti). Apa yang penting adalah mesej yang cuba disampaikannya," katanya ketika menjawab soalan pemberita. TMI.


Adeeeeh, apakah pendedahan gempak oleh Rahman sebelum ini dibuat tanpa melakukan homework yang secukupnya terutama dalam meneliti latar belakang mamat tu ?


Sebaliknya, Lester Melanyi, editor yang membuat pengakuan itu dikatakan bekerja di sayap lain iaitu Radio Free Sarawak dan bekas pengarang Sarawak Tribune yang digantung penerbitannya kerana menerbitkan karikatur kontroversi berkenaan Nabi Muhammad SAW pada 2006 dan kemudiannya meletakkan jawatan.

Lebih memalukan ialah report polis itu sebenarnya dibuat oleh Ramesh Rao Krishnan Naidu, Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, sebuah NGO mesra BN yang memang selalu tampil sama ada membuat laporan polis, mengadakan tunjuk perasaan kecil-kecilan dan membuat kenyataan untuk mempromosi dirinya. - KLiK.


Team Najib menggunakan pengakuan dari seorang yang pernah menghina Nabi Muhammad SAW untuk membela Najib dan 1MDB ? Memang gempak Hari Raya dari Rahman Dahlan !!

Nak cover line, terpaksalah Rahman mengulangi apa yang selama ini Tun Mahathir dan ramai dari kita sering laungkan iaitu - Apa yang penting adalah mesej yang cuba disampaikan !

Don't shoot the Messenger !

Betul tu ! Terima Kasih Rahman kerana akhirnya turut akur dengan teguran yang sekian lama kita duk ulangsebut.

Diharap Rahman sampaikan peringatan itu kepada askar2 Najib, OK. Jangan lupa TV3 juga. 


Hentikanlah semua usaha2 mengalih tumpuan dengan mengungkit kembali dakyah2 lama berkaitan Tun Mahathir supaya rakyat mempertikaikan kredibiliti beliau.  Seperti kata Rahman - Tumpukan pada mesej yang disampaikan oleh Tun Mahathir ! 

Rakyat rata2 dapat menerima pesanan itu. Ini dapat kita lihat dari reaksi sokongan yang diberikan kepada Tun Mahathir dan ini dibuktikan sendiri oleh askar2 Najib yang gelabah dalam menepis mesej yang disampaikan oleh Tun. Cuma askar2 Najib je yang perlu diberi peringatan itu ..... juga TV3. 

Ulang balik - Apa yang penting adalah MESEJ yang cuba disampaikan !

PS - Teguran menggunakan khidmat Lester Melanyi turut disuarakan oleh Tan Sri Dr James Masing - KLiK.


“I'm quite surprised (Abdul Rahman had used him). If Abdul Rahman had asked me, I would not have advised him to use him (Melanyi).


“I would tell him not to listen too much (to what Melanyi said) and not to pin too much on his claims." said the Sarawak Land Development Minister.


“There seemed to be a question of credibility with the Lester I saw in the video.” 

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...