ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 16 July 2015

Penggunaan BN pengakuan journo terhina itu satu 'langkah salah', kata Masing


Penggunaan BN pengakuan journo terhina itu satu 'langkah salah', kata Masing


Diterbitkan: 16 Jul 2015 18:09


Menteri Kanan Sarawak Tan Sri Dr James Masing berkata Datuk Abdul Rahman Dahlan membuat 'tindakan salah' dengan menggunakan 'pengakuan' yang dipanggil bekas wartawan Sarawak terhina. - The Malaysian Insider pic, July 16, 2015.


Menteri Kanan Sarawak Tan Sri Dr James Masing berkata pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional, Datuk Abdul Rahman Dahlan membuat "Langkah yang salah" dengan menggunakan apa yang dikenali sebagai "pengakuan" dari seorang bekas wartawan Sarawak terhina mengenai plot menetas oleh pengasas dan editor pemberi maklumat Sarawak Report tapak di 1MDB.

"Saya agak terkejut (Abdul Rahman telah menggunakan dia). Jika Abdul Rahman telah bertanya kepada saya, saya tidak akan menasihatkan beliau untuk menggunakan dia (Melanyi).

"Saya beritahu dia tidak mendengar terlalu banyak (untuk apa Melanyi berkata) dan tidak untuk pin terlalu banyak dakwaan-Nya." Kata Menteri Pembangunan Tanah Sarawak.



Masing berkata Lester dalam video tidak adalah Lester dia tahu dua tahun yang lalu (apabila wartawan yang bekerja untuk inisiatif lain Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown, Radio Free Sarawak).
"Saya telah melihat video (di mana bekas wartawan Lester Melanyi mendakwa Sarawak Report dan pemimpin pembangkang telah bekerja bersama-sama untuk menjalin dokumen mengenai 1MDB sebelum laman web yang diterbitkan mendedahkan pada dana hutang-sarat).

"Terdapat seolah-olah menjadi persoalan kredibiliti dengan Lester saya melihat dalam video."

Masing berkata Abdul Rahman mungkin telah dibuat "langkah yang salah" dalam meletakkan terlalu banyak amanah dalam tuntutan Lester.

Melanyi pada tahun 2006 telah dipecat dari kedudukan sub-editor beliau dengan sekarang daripada perniagaan Sarawak Tribune untuk mencetak semula kontroversi Jyllands-Posten Nabi Muhammad kartun.

Mencetak kartun menarik kemarahan pemilik terutamanya Muslim kertas dan Putrajaya. Lesen percetakan yang kemudiannya digantung yang akhirnya membawa kepada penutupan kertas berusia 61 tahun - negeri tertua.

Melanyi juga pernah berkhidmat pendek dengan lain tabloid Sarawak, Hari Malaysia, sebagai penasihat editorial tetapi kemudiannya telah diminta untuk meninggalkan kerana didakwa salah urus.

Radio Free Sarawak pengasas bersama Peter John Jaban berkata Melanyi bekerja untuk stesen radio bebas hanya dua bulan sebelum dia dikeluarkan daripadanya.

Melanyi telah dihantar ke London untuk bekerja di studio London, John berkata, tetapi "Lester tidak benar-benar bekerja".

"Dia berkelakuan seperti seolah-olah dia sedang bercuti di luar negeri.

"Oleh itu, kita tidak memerlukan beliau dan meminta beliau untuk pergi. Kami telah memberikan rumah."

Sementara itu, Naib Pengerusi PKR Sarawak See Chee How, yang Melanyi dinamakan sebagai salah seorang pemimpin pembangkang yang mengadakan persepakatan dengan Sarawak Report, katanya adalah seberat pilihan undang-undang ke atas Melanyi.

"Buat masa ini, saya tidak fikir saya akan bertindak dulu.

"Lester tidak mempunyai kredibiliti dan apa yang dituntut tidak boleh diambil sebagai kebenaran.

"Selain itu, saya fikir dia telah dibayar (untuk membuat pengakuan itu)."

Lihat, ADUN Batu Lintang, berkata jika Melanyi terus Hantam (serangan) dia untuk menodai nama-Nya, maka dia boleh dipaksa untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

"Buat masa ini saya tidak terlalu peduli. Dia boleh berkata apa-apa. Sesiapa yang mengetahui dia akan tahu dia tidak mempunyai kredibiliti. "

PKR setiausaha agung parti Rafizi Ramli bagaimanapun sedang mengkaji tindakan undang-undang terhadap Melanyi dan mereka yang membuat dakwaan bahawa beliau dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain telah berpakat dengan Sarawak Report memalsukan maklumat mengenai 1MDB.

Melanyi adalah adik kepada Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Linton Albert Melanyi. - 16 Julai 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/bns-use-of-disgraced-journos-confession-a-wrong-move-says-masing#sthash.HV1MOq39.dpuf

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...