ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Tuesday 28 July 2015

AG mengesahkan serbuan di MPP, firma yang dikaitkan dengan wang yang didakwa di akaun Najib

AG mengesahkan serbuan di MPP, firma yang dikaitkan dengan wang yang didakwa di akaun Najib

Tan Sri Abdul Gani Patail telah mendedahkan bahawa satu pasukan petugas telah menyerbu tiga syarikat yang dikaitkan dengan dana yang didakwa disalurkan kepada akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.  - The pic fail Malaysian Insider, 4 Julai 2015.Tan Sri Abdul Gani Patail telah mendedahkan bahawa satu pasukan petugas telah menyerbu tiga syarikat yang dikaitkan dengan dana yang didakwa disalurkan kepada akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. - The pic fail Malaysian Insider, 4 Julai, 2015.
Tan Sri Abdul Gani Patail mendedahkan satu pasukan petugas telah menyerbu tiga syarikat yang dikaitkan dengan dana yang didakwa disalurkan kepada akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sambil menambah bahawa beliau telah menerima kertas siasatan ke atas perkara.
Peguam Negara berkata dalam satu kenyataan hari ini beliau telah pergi melalui dokumen dan memberikan nasihat lanjut dan arahan kepada pasukan petugas yang terdiri daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), polis dan Bank Negara Malaysia.
Gani berkata para pegawai pasukan petugas menyerbu SRC International Sdn Bhd, Gandingan Mentari Sdn Bhd dan Ihsan Perdana Sdn Bhd pejabat semalam dan mendapat lebih dokumen.
The Wall Street Journal semalam melaporkan bahawa tiga syarikat telah disalurkan beberapa AS $ 700 juta (RM2.6 bilion) kepada akaun peribadi Najib di AmBank Perbankan Persendirian di Malaysia.
Barang, yang juga dibawa oleh Sarawak Report, berkata AS $ 700 juta (RM2.67 bilion) telah dipindahkan di kalangan agensi kerajaan, bank-bank dan entiti dikaitkan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada lima akaun peribadinya.
Laporan WSJ memetik sumber yang tidak dinamakan yang terlibat dalam siasatan manakala Sarawak Report kata Gani sedar siasatan.
Najib menafikan dakwaan ini kerana ia merupakan sebahagian daripada kempen bersepadu sabotaj politik untuk menjatuhkan seorang Perdana Menteri yang dipilih secara demokratik.
Dalam kenyataannya, Gani juga meminta semua pihak yang terlibat dalam siasatan itu tidak memberi apa-apa kenyataan yang "boleh mengelirukan orang ramai".
"Saya yakin bahawa penglibatan semua agensi-agensi ini akan membantu siasatan meneruskan profesional dan teliti. Siasatan akan memberi tumpuan kepada semua aspek yang telah dibangkitkan ".
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata dakwaan WSJ mesti disiasat .
1MDB menjadi subjek pertanyaan oleh beberapa pihak berkuasa, termasuk Ketua Audit Negara, Bank Negara, polis dan kedua-dua parti Jawatankuasa Kira-Kira.
Najib, yang juga Menteri Kewangan dan mempengerusikan lembaga penasihat 1MDB, telah dikritik teruk sejak beberapa bulan lalu atas beberapa masalah, termasuk RM42 bilion pada hutang dihimpunkan oleh 1MDB selepas hanya enam tahun ia diwujudkan. - 4 Julai 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/a-g-confirms-raids-at-src-firms-linked-to-money-allegedly-in-najibs-account#sthash.gfoGcE9v.dpuf

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...