ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 12 July 2015

Dr Mahathir, 'terminator politik' mengambil berat mengenai isu-isu yang dekat di hati rakyat, kata Musa Hitam

Dr Mahathir, 'terminator politik' mengambil berat mengenai isu-isu yang dekat di hati rakyat, kata Musa Hitam

Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam berkata-kata dengan The Malaysian Insider mengenai kritikan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di rumahnya di Kuala Lumpur.  - The Malaysian Insider gambar oleh Afif Abd Halim, 12 Jul 2015.Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam berkata-kata dengan The Malaysian Insider mengenai kritikan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di rumahnya di Kuala Lumpur. - The Malaysian Insider gambar oleh Afif Abd Halim, 12 Jul 2015.
Walaupun telah bersara dari politik 12 tahun yang lalu, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah kembali populariti untuk bercakap mengenai masalah orang ramai bimbang tentang, kata bekas timbalannya, Tun Musa Hitam.
Musa juga percaya bahawa bekas bosnya akan berjaya dalam mendapatkan penyingkiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sejak 1Malaysia Development Bhd (1MDB) skandal, sebagai bekas Perdana Menteri itu adalah seorang pelajar setia Sun Tzu "The Art of War".
"Beliau telah menyentuh perasaan yang baik dengan orang ramai dan telah menjadi amat popular dalam sekelip mata kerana dia diambil ke atas isu-isu yang menyentuh hati dan minda rakyat," kata Musa kepada The Malaysian Insider dalam temu bual eksklusif baru-baru ini.
Musa, yang meninggalkan kerajaan pada tahun 1986 kerana "yg tidak dapat diselesaikan" dengan Dr Mahathir, berkata outspokenness bekas bosnya terhadap pentadbiran sekarang adalah selari dengan keperibadiannya.
Musa berkata demikian sebagai mengulas kritikan Dr Mahathir terhadap kepimpinan Najib, termasuk memanggil peletakan jawatan Perdana Menteri ke atas hutang 1MDB milik negara. 
"Beliau adalah seorang pengkritik seumur hidup mana-mana kerajaan yang tidak menepati acuan," kata Musa, yang meningkat kepada terkenal sepanjang tempoh Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak, yang juga bapa Najib.
Musa juga menyifatkan Dr Mahathir, yang menjadi 90 pada hari Jumaat, yang "terminator politik" yang telah berjaya menjatuhkan dua perdana menteri dan timbalan perdana menteri, termasuk dirinya sendiri.
Dr Mahathir telah bertanggungjawab bagi peletakan jawatan perdana menteri pertama Tunku Abdul Rahman selepas rusuhan kaum pada 13 Mei, 1969, dan Tun Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri kelima negara selepas pilihan raya umum 2008 di mana Barisan Nasional gagal mempertahankan majoriti super dalam Dewan Rakyat.
Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang memegang jawatan di antara 1993 dan 1998, telah dipecat kerana rasuah dan salah laku seksual yang didakwa. 
"Ini adalah Perdana Menteri ketiga (Najib) bahawa dia akan selepas dan saya fikir dia akan berjaya, satu cara atau yang lain," kata Musa, sambil menambah bahawa guru Dr Mahathir adalah Sun Tzu, abad ke-6 strategi tentera China yang terkenal dan ahli falsafah yang menulis buku pada peperangan.
"Dr Mahathir adalah bijak dan supremely yakin diri dalam politik."
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, 'terminator politik' yang berjaya dibawa turun dua perdana menteri dan timbalan perdana menteri.  - The pic fail Malaysian Insider, 12 Julai 2015.Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, 'terminator politik' yang berjaya dibawa turun dua perdana menteri dan timbalan perdana menteri. - The pic fail Malaysian Insider, 12 Julai 2015.
Musa berkata walaupun sebelum isu 1MDB itu timbul, katanya kepada Najib bahawa Dr Mahathir sudah tidak selesa dengan dia. 
"Ia telah datang kepada situasi di mana rancangan telah menetas bagaimana untuk mendapatkan Najib," kata beliau.
Beliau menambah bahawa beliau juga telah menasihatkan Najib tegas, rasional dan tegas dalam menjalankan kerajaan untuk menghalang Dr Mahathir.
Musa berkata Najib tidak boleh mengundi sebagai presiden parti, dan ini adalah disebabkan oleh perbuatan Dr Mahathir sendiri.
"Dr Mahathir telah menjadikan ia mustahil untuk ahli-ahli parti untuk membuang Najib sebagai Presiden MIC kerana beliau memastikan ia tidak boleh berlaku," katanya.
Musa berkata Dr Mahathir menghadapi cabaran berpotensi untuk kepimpinan beliau pada zamannya, tetapi memastikan bahawa perlembagaan Umno itu begitu ketat bahawa tiada siapa yang boleh mendapatkan sokongan untuk menggantikan presiden.
Kepimpinan Najib telah datang di bawah tekanan hebat berikutan kemelut 1MDB dan ini meningkat dengan The Wall Street Journal (WSJ) mendedahkan pada 2 Julai bahawa beberapa AS $ 700 juta telah dipindahkan ke dalam akaun bank peribadi Najib di AmBank di Kuala Lumpur antara 2013 dan 2015.
WSJ melaporkan bahawa AS $ 681,000,000 (RM2.6 bilion) yang berasal dari Tanore Kewangan, sebuah syarikat di Kepulauan Virgin British, telah didepositkan ke dalam akaun Najib dalam dua transaksi pada 21 Mac dan 25 pada tahun 2013, menjelang pilihan raya umum pada bulan Mei.
Satu lagi sebanyak AS $ 11.1 juta (RM42 juta) yang berasal dari Kementerian Kewangan milik SRC International Sdn Bhd telah dipindahkan dalam dua bahagian antara Disember 2014 dan Februari tahun ini.
Satu pasukan petugas khas kerajaan menyiasat dakwaan ini mendedahkan bahawa Najib mempunyai akaun di AmBank, tetapi menambah bahawa kedua-dua akaun ditutup sebelum WSJ memecahkan cerita minggu lepas.
Pasukan petugas itu juga telah membekukan akaun enam berhubung dengan penyiasatan.
Najib telah menafikan mengambil wang untuk kepentingan peribadi, tetapi tidak mengulas secara langsung mengenai pemindahan dana ke akaun beliau.
Pasukan petugas terdiri daripada Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Tan Sri Abu Kassim Mohamed.
Dalam bahagian pertama wawancara ini dengan The Malaysian Insider, Musa berkata bahawa di bawah keadaan semasa, pilihan yang terbaik bagi Najib sekarang ialah untuk pergi bercuti sementara menunggu penyiasatan oleh pasukan petugas itu. 
Kumpulan pelajar Gerakan Mahasiswa Selamatkan Negara telah mengadakan tunjuk perasaan dua hari berturut-turut di ibu negara pentadbiran, Putrajaya, pada hari Jumaat, dan di tengah-tengah Kuala Lumpur, semalam untuk memanggil peletakan jawatan Najib ke atas pemindahan dakwaan dana ke akaun beliau. - 12 Julai 2015. 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dr-mahathir-political-terminator-taking-on-issues-close-to-peoples-hea#sthash.KXR6FbMn.dpuf

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...