ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 12 July 2015

Mr PM, jangan memberi kita kekeliruan pada dakwaan Skandal RM2.6 bilion anda



Mr PM, jangan memberi kita kekeliruan pada dakwaan Skandal RM2.6 bilion anda

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Rajak jelas cuba untuk membawa dirinya dan partinya di luar buku itu dengan mendakwa bahawa skop kerja pasukan petugas khas adalah terhad kepada menentukan sama ada dana RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun beliau telah digunakan untuk peribadi faedah. Kesimpulannya adalah bahawa jika keputusan adalah negatif, maka kes ditutup, noktah.

Bagaimana menakjubkan untuk Najib, jika hanya kes begitu mudah!

Izinkan saya memetik apa yang Najib berkata:



"Siasatan pasukan petugas khas itu adalah untuk menentukan sama ada dakwaan Wall Street Journal bahawa saya mengambil dana 1MDB untuk kepentingan peribadi saya mempunyai asas atau tidak."

Kenyataan ini mengandungi dua kesilapan: WSJ pernah berkata dana datang dari 1MDB; tidak adakah ia mengatakan wang itu digunakan untuk kepentingan peribadi Najib. Malah, WSJ dalam artikelnya bertarikh 2 Julai (AS semasa) dinyatakan bertentangan dengan tepat. Saya quote:

"Sumber asal wang tersebut adalah tidak jelas dan penyiasatan kerajaan tidak terperinci apa yang berlaku kepada wang yang masuk ke dalam akaun-akaun peribadi Encik Najib."

Jadi, dengan benar-benar mengubah apa yang WSJ berkata, adalah Najib cuba untuk membuka jalan bagi pasukan petugas khas untuk menutup kes itu?

Implikasi jenayah Najib RM2.6 bilion

Apa yang dipertikaikan pada peringkat ini adalah kewujudan berkata RM2.6 bilion yang masuk ke dalam akaun Najib, kerana Najib telah berterusan gagal menafikan dakwaan yang dibuat dengan butir-butir tertentu.

Kebenaran tuntutan itu diberikan kepercayaan lagi apabila WSJ dimuat naik pada 7 Julai dokumen perbankan memperincikan deposit ke dalam akaun Najib, Najib yang sekali lagi gagal untuk menafikan.

Jadi, ini sebahagian daripada kerja (mewujudkan RM2.6 bilion deposit dalam akaun Najib) telah dilakukan, kerana dokumen-dokumen di mana WSJ berdasarkan artikelnya sebenarnya datang dari penyelidik Malaysia menurut WSJ, dan dengan itu tidak ada keperluan untuk pasukan petugas khas untuk melakukan kerja-kerja yang lebih mengenai isu itu.

Apa yang pasukan petugas perlu lakukan sekarang ialah untuk mengesan sumber utama dana ini dan untuk memastikan bagaimana dana ini telah dibelanjakan.

RM2,600 juta adalah satu jumlah besar sekali; ia tidak mungkin telah tiba-tiba dari amal Shirazi dan hanya sebagai cepat hilang. Implikasi jenayah pergerakan misteri kuantiti yang besar wang tunai melalui akaun Perdana Menteri adalah hebat, untuk mengatakan sekurang-kurangnya. Dan ini adalah tepat di mana pasukan petugas khas harus menggali dalam: untuk mewujudkan dan memperkenalkan seluruh kebenaran kepada orang ramai, yang mana negara itu kini memegang nafas.

Malah, bukan sahaja negara, tetapi seluruh dunia sedang menonton sekarang bahawa skandal mega ini telah menjadi tajuk utama di media terkemuka di seluruh dunia.

Kerajaan Malaysia tidak mampu untuk menangguhkan pelaksanaan penyiasatan semasa atau gagal untuk memohon remedi yang perlu, supaya bumi itu hilang kredibiliti, dengan kesan-kesan buruk yang serius dari segi ekonomi dan politik.

Sekarang, mari kita lihat cepat pada bagaimana dan bila dana ini mengalir ke dalam akaun Najib.

Pautan kepada AS $ 3 bilion bon 1MDB

RM2.6 bilion datang daripada dua sumber pada dua masa yang berlainan. Sebahagian besar daripada itu, AS $ 681,000,000 datang dari sebuah syarikat asing pada akhir Mac 2013, tidak lama sebelum pilihan raya umum 2013. Sumber kedua ialah tempatan, berjumlah RM42 juta.

Sumber AS $ 681,000,000 kelihatan mencurigakan dikaitkan dengan AS bon $ 3000000000 dibangkitkan oleh 1MDB, kononnya bagi pelaburan dalam usaha sama dengan IPIC Abu Dhabi untuk membangunkan projek TRX, yang tidak pernah benar-benar mengambil dari tanah.

Ia adalah pada 21 Mac & 25 AS $ 681,000,000 tiba di salah satu akaun Najib di AmIslamic Bank di KL dari Tanore Kewangan (berpangkalan di British Kepulauan Virginia) dari akaun di Cawangan Singapura Falcon Bank Swasta, sebuah bank Switzerland yang dimiliki oleh IPIC , dengan siapa 1MDB telah memeterai usaha sama hanya hari sebelum ini, pada 12 Mac, 2013.

Kebetulan, dua hari sebelum pembayaran ke akaun Najib, pada 19 Mac, AS $ 3 bilion telah segera dibangkitkan, yang mana komisen kekalahan 10% (AS $ 300 juta) telah dibayar kepada Goldman Sachs kerana segera bon tersebut.

Hari kemudian, pada April 3,2013, Parlimen telah dibubarkan.

Soalan kini bertanya, apakah yang mendesak bon (dibangkitkan hanya 7 hari selepas pengedap usaha sama) kerana usaha sama dengan IPIC tidak pernah mengambil dari tanah, jika tunai secara besar-besaran itu telah tidak diperlukan segera untuk membiayai kempen pilihan raya Umno / BN untuk GE13 yang akan berlaku? Audit ke atas akaun 1MDB untuk tempoh ini akan memberikan jawapannya.

Bagi sumber tempatan sebanyak RM42 juta, ia datang dari MPP Antarabangsa yang disampaikan wang melalui dua syarikat lain untuk dua lagi Najib di AmIslamic Bank pada bulan Disember 2014 dan Februari 2015.

SRC International, sebuah syarikat yang ditubuhkan oleh 1MDB dan kemudiannya diambil alih oleh Kementerian Kewangan, yang diperolehi terkenal kerana mempunyai berkali-kali gagal untuk menjelaskan pinjaman RM4 bilion itu telah mengambil dari KWAP dana pencen pada tahun 2011.

Mengapa kementerian entiti kewangan perlu membayar apa-apa jumlah wang yang besar wang ke akaun bank peribadi menteri merangkap menteri kewangan perdana ini? Bukankah perbuatan ini sahaja yang melanggar undang-undang, apa penggunaan seterusnya dana mungkin?

Integriti pasukan petugas terjejas

Apa yang membimbangkan sekarang ialah integriti penyiasatan semasa yang dijalankan oleh pasukan petugas khas yang terdiri daripada polis, SPRM, Peguam Negara dan Bank Negara.

Tiada seorang pun daripada ini telah dipaparkan kemerdekaan pada masa lalu. Malah, mereka telah berterusan dan konsisten berpihak dengan golongan pemerintah apabila salah seorang daripada mereka adalah dalam masalah undang-undang. Dengan menteri merangkap menteri kewangan perdana masih lebih lording institusi-institusi ini (kerana dia telah menolak untuk pergi bercuti), keyakinan orang ramai dalam penyiasatan semasa adalah hampir sifar.

Contoh kekurangan seperti kemerdekaan ditunjukkan dalam kegagalan pasukan petugas untuk menyoal siasat Ketua suspek yang Najib sendiri, walaupun penemuan penyelewengan itu dalam siasatan rasmi mengenai 1MDB yang bermula bulan lalu.

Ia dengan itu penting bagi suruhanjaya diraja yang benar-benar bebas daripada siasatan ditubuhkan serta-merta untuk menjalankan tugas semasa jika keyakinan orang ramai di dalam dan di luar negara adalah untuk dipulihkan. Ahli-ahli RCI ini mestilah orang yang menikmati keyakinan orang ramai dan memenuhi kelulusan bi-partisan Parlimen.

Seperti apa-apa siasatan mengambil masa, Parlimen perlu mengadakan sesi kecemasan untuk mendapatkan langkah-langkah segera dan sementara untuk memenuhi krisis belum pernah terjadi sebelumnya semasa, dengan kedua-dua gabenor Peguam Negara dan Bank Negara mandat untuk parlimen ringkas, seperti yang dipanggil untuk semasa mesyuarat seratus Ahli-ahli Parlimen dan pemimpin masyarakat sivil yang diadakan di bangunan Parlimen pada 7 Julai.

Rakyat perlu menyahut cabaran ini

Dalam sejarah 58 tahun di negara ini, kami tidak pernah mempunyai seorang Perdana Menteri yang telah begitu jelas terbabit dalam pelanggaran itu kubur amanah dan pelanggaran undang-undang mengikut mana-mana semasa, dan jika kita tidak bangkit sebagai rakyat untuk menghadapi cabaran ini tegas, kami akan telah dicacatkan imej dan kredibiliti kita dengan kesan-kesan yang buruk kepada ekonomi negara dan kedudukan politik di kalangan negara-negara. - 9 JULAI 2015.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...