ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 31 July 2015

NAJIB ditangkap! Peguam Negara mengesahkan telah melihat dokumen berkaitan RM2.6 PM bil Ambank a / c ( Alih Bahasa)

NAJIB ditangkap! Peguam Negara mengesahkan telah melihat dokumen  berkaitan RM2.6 PM bil Ambank a/c

NAJIB ditangkap!  Peguam Negara mengesahkan dokumen penglihatan pada RM2.6 PM bil Ambank a / c
Peguam Negara Abdul Gani Patail telah mengesahkan maka sesungguhnya ia telah dilihat dokumen yang berkaitan dengan pemindahan yang dikatakan dana 1MDB ke dalam akaun Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

Dalam satu kenyataan hari ini, Gani berkata mereka adalah antara dokumen-dokumen yang dikumpul oleh pasukan petugas khas itu menyelesaikan sesuatu 1MDB.

"Pasukan petugas telah mendapat beberapa dokumen dan telah kemudiannya menghantar mereka kepada saya untuk semakan.

"Saya mengesahkan bahawa saya telah menerima dokumen dari pasukan petugas yang berkaitan dengan 1MDB, termasuk dokumen yang berkaitan dengan dakwaan menyalurkan dana kepada akaun perdana menteri," katanya.

Walau bagaimanapun, Gani tidak mendedahkan sifat dokumen atau butiran penemuannya, kecuali yang telah dikaji dan dikaji semula mereka dan menasihati pasukan petugas itu sewajarnya atas tindakan susulan.

Peguam Negara juga mengesahkan pasukan petugas itu juga menjalankan serbuan semalam (3 Julai) kepada tiga syarikat - SRC International Sdn Bhd, Gandingan Mentari Sdn Bhd, dan Ihsan Perdana Sdn Bhd - dan merampas dokumen dari premis mereka.

"Berikutan kajian dan analisis yang dibuat ke atas dokumen yang diperolehi dari serbuan itu, saya juga telah dinasihatkan dan menawarkan bimbingan kepada pasukan petugas mengenai susulan," kata Gani.
"Siasatan akan memberi tumpuan kepada setiap aspek yang telah dibangkitkan," katanya.

'Jangan mengelirukan orang ramai'


Peguam Negara berkata, sementara siasatan yang sedang berjalan, beliau berharap semua pihak akan menahan diri daripada mengeluarkan kenyataan yang boleh "mengelirukan orang ramai".

Pasukan petugas yang terdiri daripada ahli-ahli pasukan polis, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dan Jabatan Peguam Negara telah diumumkan oleh Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar pada 9 Mac.

Semalam Wall Street Journal (WSJ) turun membuat kejutan dengan laporan yang mendakwa bahawa dokumen penyiasat Malaysia menunjukkan hampir AS $ 700 juta (RM2.6 bilion) daripada dana 1MDB telah didepositkan ke dalam akaun bank Najib.

Walaupun Najib telah menafikan dakwaan tersebut sebagai konspirasi politik, timbalannya Muhyiddin Yassin hari ini menggesa pihak berkuasa yang berkaitan untuk menyiasat dakwaan-dakwaan yang dibangkitkan terhadap PM. - Mkini

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...