ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 19 July 2015

Polis menyiasat dakwaan Ketua Polis Negara diminta Papagomo untuk RM20k untuk menyelesaikan kes Low Yat

Polis menyiasat dakwaan Ketua Polis Negara diminta Papagomo untuk RM20k untuk menyelesaikan kes Low Yat

A grab skrin perbualan yang dikatakan antara blogger Umno dan Tan Sri Khalid Abu Bakar untuk menyelesaikan kes itu yang disiarkan di laman Papagomo asal Facebook.  - Facebook screenshot, 19 Julai 2015.A grab skrin perbualan yang dikatakan antara blogger Umno dan Tan Sri Khalid Abu Bakar untuk menyelesaikan kes itu yang disiarkan di laman Papagomo asal Facebook. - Facebook screenshot, 19 Julai, 2015.Ketua polis telah menafikan dakwaan dalam WhatsApp perbualan diedarkan bahawa dia kononnya meminta rasuah RM20,000 daripada Umno blogger Papagomo yang ditahan oleh pihak polis kerana penglibatannya dalam pergaduhan di Low Yat Plaza hujung minggu lalu, The Star melaporkan.
Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, siasatan telah dimulakan ke dalam halaman Papagomo asal Facebook, di mana grab skrin yang dikatakan perbualan antara penulis blog dan Khalid untuk "menyelesaikan kes itu" telah diposkan.
Khalid juga dilaporkan berkata peguam blogger yang telah membuat laporan yang mengatakan halaman yang bukan milik Papagomo, atau nama sebenarnya Wan Mohd Azri Wan Deris.
"Satu laporan telah dikemukakan bagi membantu siasatan," kata Khalid, menurut laporan itu.
Laman Facebook juga telah mencatatkan khabar angin mesyuarat sepatutnya antara NGO dan rancangan Melayu pergaduhan bersenjata secara besar-besaran di Low Yat semalam.
Ia diletakkan selepas penangkapan blogger ini.
Peguam itu blogger, Ahmad Shuaib Ismail, dilaporkan berkata Papagomo tidak boleh telah mengemaskini ketika berada dalam tahanan.
Blogger yang didakwa menyiarkan gambar mangsa rompakan Melayu yang cedera di media sosial, dengan mendakwa dia adalah mangsa yang Low Yat Plaza pergaduhan.
Polis kemudian menangkapnya kerana didakwa menyemarakkan ketegangan kaum.
Drama di Low Yat Plaza dibentangkan Sabtu lalu apabila dua orang anak melawat sebuah kedai telefon bimbit untuk membeli Lenovo S860 bernilai RM799 telefon pintar.
Jurujual, yang hadir kepada mereka, memberitahu polis bahawa remaja lari dengan telefon sebagai dia berpaling untuk mendapatkan hadiah percuma.
Mengejar tercetus dan peniaga telefon bimbit di kedai lain ditangkap suspek dan mendera mereka sebelum menyerahkan mereka kepada pengawal keselamatan plaza itu yang kemudian menghubungi polis.
Salah seorang suspek kemudiannya dibebaskan dan ia dipercayai bahawa beliau kembali ke plaza dengan rakan-rakannya dan menyerang kedai di mana pekerja telah membantu menahan suspek lebih awal.
Ahad lalu, kira-kira 200 orang berkumpul di plaza, memaksa pihak berkuasa untuk memerintahkan perniagaan di premis ditutup awal.
Polis mengepung kawasan itu, tetapi orang ramai yang berkumpul semula selepas tengah malam dan pergaduhan tercetus. Sekurang-kurangnya lima orang, termasuk kakitangan media, dilaporkan cedera dalam kejadian itu.
Setakat ini, Bagan Ketua Umno Bahagian Datuk Shaik Hussein Mydin, Papagomo dan tentera veteran Mohd Ali Baharom, yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju, telah ditangkap.
Papagomo dan Shaik Hussein telah dibebaskan pada hari Jumaat oleh polis, manakala Ali didakwa menghasut ke atas komen dikenakan perkauman yang dibuat sebelum pergaduhan itu. Beliau mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu. - 19 JULAI 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/cops-look-into-claim-igp-asked-papagomo-for-rm20k-to-settle-low-yat-case#sthash.Q3OPKzvS.dpuf

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...