ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Tuesday 14 July 2015

Najib has nowhere to run and hide



Ariff Sabri: Najib has nowhere to run and hide
Shane Fuentes | July 14, 2015


The details on the RM2.6 billion which entered Najib’s personal accounts and the RM42 billion debts incurred by 1MDB are with Bank Negara
Ariff-Sabri,-Najib

KUALA LUMPUR: Raub MP Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz declares at the very outset, in his latest blog posting, that the verdict from the people on Prime Minister Najib Abdul Razak was in. The people are convinced that he’s a crook and that the country is being run by crooks determined to defend their position by any means possible. “We don’t want the country to be run by crooks.”

“Najib didn’t answer questions raised by the people,” said Ariff. “So, the people have drawn their own conclusions. Najib can run and hide but he cannot hide for long. The details on the RM2.6 billion which entered Najib’s personal accounts and the RM42 billion debts incurred by 1MDB are with Bank Negara.”

The country will not be destroyed into little pieces if Najib was no longer prime minister, assured the MP. “What will be destroyed into small pieces will be the corrupt regime and system.”

“Even former Deputy Prime Minister Musa Hitam, noted for his elegant silence which has been adopted by Najib, has abandoned the prime minister. Najib can remain silent on how large sums of monies entered the country and his personal accounts, but it would not be elegant silence.”

The MP was expressing the hope that the special Task Force investigating allegations, among others, in the Wall Street Journal (WSJ) on Friday July 3 will do its best. “The objective of the special Task Force should be to save the country, not save Najib and Umno. Elegant silence would no longer save Najib,”

“If the special Task Force headed by four Tan Sri, reporting to Najib, clears him, the people would punish all of them.”

Already, continued the MP, the people are wondering how such large sums of monies entered the country and Najib’s personal accounts under the oversight of Bank Negara. “Has Zeti Aziz – Bank Negara Governor – been compromised?”

If Bank Negara cleared the monies, he warned, it means that the Bank Negara Governor has been acting in cahoots with the prime minister on a money laundering case. “The most honourable thing, in that case, would be for her to step down from her post.”

Ariff said that the people would have read the statements, the first by Najib expressing confidence that the special Task Force would clear his name, and other statements by his deputy, Muhyiddin Yassin, and other Ministers, echoing the prime minister’s statement. “We know that all these statements are made by those entertaining themselves.”

He reiterated that Najib had yet to answer whether he had personal bank accounts at AmBank Islamic private banking services, and that extraordinarily large sums of monies entered these accounts before the last General Election. “So, the majority of people believe that the accounts belong to Najib.”

Najib, answering a question that he was not asked said Ariff, said that he had never used the monies – presumably in the personal accounts – for personal purposes. “This is typical of Najib. He was asked questions and he says something else. This person cannot be straightforward.”

If so, said Ariff, he should explain how the monies was used.

VERSI ALIH BAHASA MELAYU


Najib tidak mempunyai tempat untuk berlari dan bersembunyi.

Shane Fuentes | 14 Julai 2015

Maklumat terperinci pada RM2.6 bilion yang memasuki akaun peribadi Najib dan RM42 bilion hutang yang ditanggung oleh 1MDB adalah dengan Bank Negara Ariff-Sabri, -Najib

KUALA LUMPUR : Raub MP Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz mengisytiharkan pada peringkat awal sangat, dalam blog posting terbarunya, bahawa keputusan itu daripada rakyat pada Perdana Menteri Najib Abdul Razak adalah Rakyat yakin bahawa dia penjahat dan bahawa negara ini sedang berjalan.

oleh Crooks bertekad untuk mempertahankan kedudukan mereka dengan apa jua cara yang mungkin. "Kita tidak mahu negara ini yang dikendalikan oleh Crooks." "Najib tidak menjawab soalan yang dikemukakan oleh rakyat," kata Ariff. "Oleh itu, orang-orang telah menarik kesimpulan sendiri.

Najib boleh berlari dan bersembunyi tetapi dia tidak dapat menyembunyikan lama. Butiran pada RM2.6 bilion yang memasuki akaun peribadi Najib dan RM42 bilion hutang yang ditanggung oleh 1MDB adalah dengan Bank Negara. " Negara ini tidak akan musnah menjadi kepingan kecil jika Najib tidak lagi Perdana Menteri, memberi jaminan kepada Ahli Parlimen.

"Apa yang akan dimusnahkan menjadi kepingan kecil akan menjadi rejim yang korup dan sistem." "Malah, bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Musa Hitam, terkenal dengan diam elegan beliau yang telah diterima pakai oleh Najib, telah meninggalkan Perdana Menteri. Najib boleh berdiam diri tentang bagaimana jumlah wang yang besar wang yang masuk ke dalam negara dan akaun peribadinya, tetapi ia tidak akan berdiam diri elegan.

" Ahli Parlimen telah menyatakan harapan bahawa Pasukan Petugas khas menyiasat dakwaan tersebut, antara lain, dalam Wall Street Journal ( WSJ) pada hari Jumaat 3 Julai akan melakukan yang terbaik. "Objektif Pasukan Petugas khas adalah untuk menyelamatkan negara ini, tidak menyelamatkan Najib dan Umno. Diam elegan tidak lagi akan menyelamatkan Najib, "

"Jika Pasukan Petugas Khas diketuai oleh empat Tan Sri, melaporkan kepada Najib, hilang dia, rakyat akan menghukum mereka semua." Sudah, terus Ahli Parlimen, rakyat tertanya-tanya bagaimana seperti besar jumlah wang yang masuk ke dalam negara dan akaun peribadi Najib di bawah pengawasan Bank Negara. "Adakah Zeti Aziz - Gabenor Bank Negara - terjejas?"

Jika Bank Negara dibersihkan wang, beliau memberi amaran, ia bermakna bahawa Gabenor Bank Negara telah bertindak bersekongkol dengan Perdana Menteri pada kes pengubahan wang haram. "Perkara yang paling mulia, dalam kes itu, adalah untuk beliau melepaskan jawatan itu." Ariff berkata bahawa orang-orang akan membaca penyata, yang pertama oleh Najib menyatakan keyakinan bahawa Pasukan Petugas khas akan membersihkan namanya, dan kenyataan lain oleh timbalannya, Muhyiddin Yassin, dan Menteri lain, mengulangi kenyataan Perdana Menteri.

"Kita tahu bahawa semua kenyataan ini dibuat oleh mereka yang menghiburkan diri mereka sendiri." Beliau mengulangi bahawa Najib masih belum menjawab sama ada beliau mempunyai akaun bank peribadi di perkhidmatan perbankan peribadi AmBank Islam, dan bahawa jumlah wang yang luar biasa besar wang yang masuk ke akaun-akaun ini di hadapan Ketua lepas Pilihan Raya. ".

Oleh itu, majoriti orang percaya bahawa akaun milik Najib" Najib, menjawab soalan yang dia tidak meminta kata Ariff, berkata beliau tidak pernah menggunakan wang - mungkin dalam akaun peribadi - untuk tujuan peribadi. "Ini adalah khas dari Najib. Beliau diminta soalan dan dia berkata sesuatu yang lain. Orang ini tidak boleh menjadi mudah. ​​" Jika demikian, kata Ariff, beliau perlu menjelaskan bagaimana wang yang telah digunakan.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...