ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 26 June 2015

Tiada Perbezaan! - Kami Buktikan Bagaimana dakwaan "Mengganggu" Adakah Lies?? (Alih Bahasa)

Tiada Perbezaan!  - Kami Buktikan Bagaimana dakwaan "Mengganggu" Adakah Lies

Tiada Perbezaan! - Kami Buktikan Bagaimana dakwaan "Mengganggu" Adakah Lies

26 JUN 2015

Apa bukti yang mendakwa telah bersemangat seperti dapat mencari?
Apa bukti yang mendakwa telah bersemangat seperti dapat mencari?
Sarawak Report telah dikaji dengan teliti dakwaan amat serius dan fitnah, yang mendakwa dokumen yang berkaitan dengan liputan kami yang usaha sama 1MDB PetroSaudi telah "diganggu" dan "diputarbelitkan" untuk "kreatif mengubah" kebenaran.
Kini kita boleh membuktikan bahawa dakwaan ini dibuktikan tidak benar, dengan memeriksa bukti di mana mereka adalah berdasarkan.
Jadi, mesej kami kepada mereka yang menuduh kami adalah memeriksa fakta anda sebelum anda bunyi dari tuduhan anda dan mula bimbang tentang saman fitnah bertulis, jika anda telah memfitnah kami atau orang yang tidak bersalah yang kini berada di penjara.
Kami boleh mengesahkan bahawa terdapat sifar bukti yang dibawa ke hadapan setakat ini untuk menyokong tuntutan "penyelewengan" yang dibuat dalam tempoh 48 jam lalu oleh akhbar New Straits Times dan diambil oleh media tertentu, blogger dan ahli politik UMNO.
Malah, bukti yang kecil yang telah disediakan oleh pihak-pihak ini boleh ditunjukkan mengesahkan yang bertentangan dengan tepat, yang adalah bahawa tidak ada dimasukkan oleh dokumen.
Walaupun begitu, orang-orang yang juga boleh membuat pemeriksaan yang sama telah secara palsu mendakwa Sarawak Report dan akhbar Edge berbohong dan sengaja menyesatkan pembaca dengan "menyimpang" maklumat mengenai berbilion hilang 1MDB.
Paling terkenal Menteri Dalam Negeri Zahid Hamidi telah mendakwa akhbar bahawa dakwaan ini membuktikan bahawa laporan-laporan kami telah "sengaja berputar" dan bahawa fakta-fakta telah "dipintal". Akibatnya ia mengancam untuk "mengenakan pelaku.":
"Kami percaya bahawa (pelaku) perlu bertanggungjawab sepenuhnya bagi apa-apa tindakan (yang akan diambil) akibat laporan palsu atau sengaja berputar (fakta)," katanya.
Namun kita boleh menunjukkan secara terperinci tepat bagaimana komen-komen ini boleh dibuktikan sebagai tidak benar sama sekali.

Memeriksa bukti!

Di sebalik dakwaan adalah PetroSaudi, yang merupakan pihak yang terlibat dengan minat yang kukuh dalam mencemar nama maklumat kami
Di sebalik dakwaan adalah PetroSaudi, yang merupakan pihak yang terlibat dengan minat yang kukuh dalam mencemar nama maklumat kami
Bukti kita telah diperolehi dengan memeriksa bukti di mana syarikat PetroSaudi yang ada di belakang dakwaan, berdasarkan tuntutan.
PetroSaudi itu sendiri sedang disiasat kerana peranannya sebagai rakan kongsi dalam usaha sama dengan 1MDB, yang berbilion kini scandalously hilang.
Ini berat sebelah pihak adalah jelas kuasa memandu di tengah-tengah usaha sangat dirancang minggu ini untuk menjatuhkan beberapa bukti yang telah digunakan untuk mendedahkan perbuatan salah dengan usaha sama dalam laporan kami.
Oleh itu adalah bahawa pada kakitangan Selasa dari akhbar milik UMNO New Straits Times telah dihantar ke Bangkok, untuk mengambil gambar penangkapan dipentaskan daripada PetroSaudi pemberi maklumat yang dikatakan, yang mereka dakwa sebagai punca berjuta-juta e-mel yang telah memberikan maklumat Sarawak Report mengenai menggoyahkan-bilion ringgit daripada 1MDB.
Mempamerkan penangkapan - tetapi apakah bukti yang menambah sehingga?
Mempamerkan penangkapan - tetapi apakah bukti yang menambah sehingga?
Ini adalah bekas Pengarah syarikat itu, yang PSI palsu dilabel sebagai "IT pakar".
Sesungguhnya, ia adalah PSI yang telah membuat siri kutukan kepada polis Thai, yang menjadi asas caj yang membawa kepada penangkapan dan penahanannya. PetroSaudi menuduh bekas rakan sekerja mereka mengambil data mereka dan "mengganggu" ia, kononnya untuk "memeras" dan "ugut" syarikat - satu PSI jenayah mendakwa berlaku di Thailand.
Jadi, ia tidak dalam kapasiti pihak berkecuali yang PetroSaudi ditawarkan NST temu bual dengan 'pakar' ditemu duga mereka untuk cerita.
Ini ternyata menjadi seorang pekerja yang tidak dinamakan di UK berasaskan "perisikan siber" firma, Perlindungan Group International, yang telah didakwa meneliti dokumen yang dimuat naik ke web oleh Sarawak Report.
Bersedia untuk disewa - tetapi PGI benar-benar membuat tuntutan dipetik?
Bersedia untuk disewa - tetapi PGI benar-benar membuat tuntutan dipetik?
Ia adalah satu siri menakjubkan "quotes" dari jurucakap ini tanpa nama dari PGI, yang menyediakan batuan dasar untuk semua dakwaan seterusnya dalam media Malaysia, yang direka untuk menjatuhkan keterangan dalam Laporan Sarawak.
The PGI "pakar" dilaporkan kepada ISN:
"" Siasatan masih berterusan, tetapi ia adalah jelas bahawa kita sedang melihat satu kes kecurian data berskala besar, dan analisis kami substantiates yang Justo adalah sumber data yang diterbitkan di Sarawak Report. "Sebagai contoh, apabila kita melihat ke dalam fail PowerPoint yang di atas salah satu blog Laporan Sarawak, kami mendapati bukti dalam metadata fail yang ia telah dikendalikan oleh beberapa" xavierj "pada tahun 2013; dua tahun selepas meninggalkan Justo PetroSaudi, dan empat tahun selepas fail pada asalnya dicipta oleh sebuah firma undang-undang yang dinasihatkan PetroSaudi. Ia juga jelas bahawa set data dicuri tidak lengkap, dan telah menjalani proses penyuntingan selepas mereka dikeluarkan daripada sistem PetroSaudi, dan sebelum ia diterbitkan di Internet. Terdapat banyak percanggahan di antara data yang diterbitkan dan data yang masih wujud pada fail dalam PetroSaudi berhubungan dengan tempoh masa. Secara ringkas, ia adalah data yang tidak lengkap, kreatif dipilih dan disunting untuk muat naratif yang dikehendaki. "Kes-kes ini adalah semua terlalu biasa dan kami telah malangnya diuruskan dengan begitu banyak daripada mereka; di mana seorang pekerja tamak atau berniat jahat membuang data sulit dan mengancam untuk menyiarkannya, atau telah ia diterbitkan, untuk kepentingan peribadi - kewangan atau sebaliknya. Diterbitkan data maka biasanya akan melalui penyuntingan terpilih, dan tidak pemalsuan jarang jelas , dalam usaha untuk up ante dan mencipta cerita yang paling merosakkan yang mungkin. "Kes ini adalah hampir buku teks Perlawanan ke profil itu.PetroSaudi, seperti banyak syarikat, individu atau kerajaan yang telah kita lihat di hadapan mereka, dan tidak syak lagi akan terus melihat kepada mereka, akan menderita penelitian yang tidak adil yang disebabkan oleh serangan dalam talian salah maklumat. Dalam kes ini, apa yang bermula sebagai satu cerita mudah keuntungan peribadi oleh bekas kakitangan, menjadi kisah tuduhan bermotifkan politik melalui penggunaan blog dalam talian yang tidak bertanggungjawab. 
News Straits Times ]
Letakkan pendek, dakwaan itu terang-terangan oleh jurucakap PGI yang tidak dinamakan ialah mereka telah membuktikan bahawa dokumen power point yang dimuat turun daripada laman web kami adalah versi diubah daripada yang asal, diubah dengan niat sengaja memutarbelitkan kebenaran.

Mengapa New Straits Times tidak menyiarkan bukti?

Ini semua menimbulkan persoalan tentang mengapa NST tidak pernah peduli untuk menyokong apa-apa yang serius dan bertanggungjawab memfitnah dengan menunjukkan pembaca mereka keterangan yang sebenar?
Sebagai Sarawak Report menegaskan semalam, kami menyokong tuntutan kami, jadi mengapa tidak mereka?
Sebabnya ternyata bahawa startlingly mudah untuk menunjukkan bahawa tuntutan itu adalah tidak benar sama sekali.
Perkara salah satu bukti yang dikenal pasti oleh orang yang mendakwa kami adalah persembahan power point yang disediakan di laman web kami di mana 'metadata' kononnya menunjukkan ia dibuka dan kemudian "diselamatkan" oleh Justo pada tahun 2013.
Kami telah mengenal pasti dokumen yang struktur usaha persembahan power point yang sama yang dimuat naik ke dalam kami pertama mendedahkan pada 1MDB.
6 peringkat kuasa persembahan ketika itu NST tuntutan telah "diganggu" dan dipalsukan oleh Justo
6 peringkat persembahan power point yang tuntutan NST telah "diganggu" dan dipalsukan oleh Justo
Ini titik kuasa telah dicipta untuk PetroSaudi oleh firma guaman White & Kes, untuk menunjukkan bagaimana pelanggan mereka merancang untuk memudahkan menggoyahkan daripada AS $ 700 juta daripada usaha sama itu pada hari pertama.
Persembahan slaid enam menetapkan satu "rancangan struktur bersama" yang membolehkan pembayaran balik oleh 1MDB (menggunakan dana awam rakyat Malaysia) yang dihasilkan "pinjaman" yang didakwa terhutang kepada syarikat induk PetrSaudi sendiri.
Pemeriksaan mudah yang dipanggil "data meta" yang mengenal pasti dokumen ini daripada laporan asal kami sememangnya menunjukkan bahawa ia telah dibuka oleh Xavier Justo ('xavierj') pada 17 Januari 2013.
Maklumat data meta yang boleh diperolehi hanya dengan mengimbas dokumen yang dimuat naik oleh Sarawak Report
Maklumat data meta yang boleh diperolehi hanya dengan mengimbas dokumen yang dimuat naik oleh Sarawak Report
Walau bagaimanapun, tidak ada bukti apa pun untuk menyokong dakwaan bahawa Justo diganggu atau mengubah dokumen-dokumen asal - hanya bahawa dia membuka dan disalin mereka.
Ini adalah apa yang slaid struktur semasa kelihatan seperti di laman web kami.
Slide 1 persembahan yang menunjukkan struktur usaha sama itu merancang dirancang asalnya oleh White & Kes pada 22 September 2009 (lihat kanan bawah)
Slide 1 persembahan yang menunjukkan struktur usaha sama itu merancang dirancang asalnya oleh White & Kes pada 2ist September 2009 (lihat kanan bawah)

Bukti-bukti yang

Jadi, bagaimana kita boleh menunjukkan tidak ada campur? Kita boleh melakukan ini, kerana seperti PetroSaudi diri kita juga mempunyai versi dokumen ini daripada salinan kami bahan pelayan mereka sendiri.
Menteri Dalam Negeri, Zahid Hamidi pergi awam dengan serta-merta untuk mengugut media atas dasar ini tuduhan berat sebelah dan palsu
Menteri Dalam Negeri, Zahid Hamidi pergi awam dengan serta-merta untuk mengugut media atas dasar ini tuduhan berat sebelah dan palsu
Terdapat sebenarnya beberapa versi mata kuasa di kalangan berjuta-juta dokumen yang diperoleh daripada PetroSaudi oleh Sarawak Report. Ini termasuk dokumen asal yang diedarkan oleh syarikat itu, yang mempunyai hampir tidak ada perbezaan sama sekali dengan yang kita diterbitkan, yang PSI mesti tahu dengan baik.
Malah, sejarah sebenar dokumen (dan data meta) menunjukkan bahawa hanya satu pengubahsuaian kecil telah pernah dibuat untuk persembahan power point ini.
Ini adalah perubahan yang telah dibuat pada keesokkan harinya selepas asal telah diedarkan dan ia adalah perubahan yang dibuat oleh pencipta asal dokumen itu, yang merupakan peguam dari White & Kes ('pengguna WC').
Perubahan ini hanya menambah nama syarikat Jersey yang telah ditubuhkan beberapa jam selepas mereka mencipta titik kuasa pada 21 September 2009.
White & Kes diedarkan kemas kini e-mel dengan penjelasan dan versi terkini 22 September 2009 adalah sama dengan satu yang dimuat naik ke Sarawak Report, yang kononnya mendakwa PGI telah berubah dan terpesong.

SEJARAH MATA KUASA

Versi asal:
Jadi, mari kita memeriksa bukti visual melalui tiga peringkat dalam sejarah titik kuasa, supaya setiap orang dengan jelas boleh menilai merit dakwaan serius PetroSaudi yang mengganggu dan penafian kami.
Versi asal power point yang telah diedarkan pada 21 September 2009 dan boleh diakses pada pautan ini:
Data meta yang boleh diakses dari fail komputer ini menunjukkan bahawa ia dibuat oleh Pengguna WC (White & Kes) pada 21 September dan diubahsuai pada hari berikutnya:
Data meta asal
Data meta asal
Ia boleh dilihat bahawa slaid dalam ini power point asal bertarikh 21 September tidak lagi mengandungi nama Jersey Syarikat dirancang milik PetroSaudi.
Tiada nama setakat ini untuk syarikat Jersey pada versi dihantar pada 21 September
Tiada nama setakat ini untuk syarikat Jersey pada versi dihantar pada 21 September

Versi diubahsuai

Hari itu ialah hari harinya yang White & Kes dihantar pusingan versi diubahsuai dengan nama syarikat Jersey tambahan. Ini pernah berkhidmat dengan sebuah e-mel penjelasan daripada peguam utama dalam pasukan White & Case, Timothy Buckland (yang menjadi Pengarah PetroSaudi lama selepas):
E-mel membantu untuk menjelaskan pengubahsuaian pada hari berikutnya pada 22 Sep 2009
E-mel membantu untuk menjelaskan pengubahsuaian pada hari berikutnya pada 22 Sep 2009
Titik kuasa diubahsuai dilampirkan kepada e-mel ini termasuklah tambahan yang diiklankan nama syarikat Jersey yang:
Begitu juga, data meta dalam dokumen ini menunjukkan bahawa pengubahsuaian ini telah dicipta oleh White & Kes pada 22 Sep 2009:
data meta untuk versi yang diubah suai
data meta untuk versi yang diubah suai oleh 'pengguna WC' dengan syarikat Jersey kini ditambah

SPOT PERBEZAAN!

Sarawak Report kini merujuk pembaca kembali kepada versi terakhir (di atas) mata kuasa yang telah dimuat naik ke dalam laporan kami. Versi mata kuasa sememangnya mengandungi data meta yang menunjukkan bahawa ia telah 'diselamatkan' oleh 'xavier' pada tahun 2013.
Tetapi titik kuasa itu sendiri telah benar-benar berubah.
Sesungguhnya, kami mencabar pembaca untuk pergi melalui enam slaid teliti dan bandingkan dengan enam slaid daripada White & Kes ('pengguna WC) versi diubahsuai daripada 22 September.
Di sini sekali lagi adalah bahawa titik akhir kuasa yang kita asalnya diterbitkan:
Dan di sini sekali lagi adalah yang diubahsuai September 22, yang telah dikemas kini oleh White & Kes sendiri:
Bolehkah mana-mana pembaca kami melihat apa-apa perbezaan apa sekalipun antara kedua-dua versi power point yang sama?

Apa "mengganggu"?

Kerana tidak ada gangguan atau perubahan yang akan dijumpai kami mengesahkan bahawa dakwaan yang telah meletakkan oleh PetroSaudi dan diterbitkan tanpa bertanya dengan New Straits Times, jelas tanpa memeriksa bukti, adalah tidak benar sama sekali.
Semua bukti yang kita ada adalah juga jelas kepada PetroSaudi. Oleh itu, kita boleh menambah bahawa mereka sengaja dan dengan niat jahat berbohong apabila mendakwa bekas pekerja mereka telah diganggu dan diubah dokumen itu.
Di mana "pakar" yang diupah dari PGI telah disalah rujuk sama ada atau mereka telah terlalu libellously dibesar-besarkan kepentingan penemuan mereka untuk disesuaikan dengan keperluan PetroSaudi, yang telah diupah PGI untuk melemahkan bukti penglibatan mereka dalam penipuan yang bernilai berbilion ringgit.
Sesungguhnya, The  Ahad  Times juga telah menerbitkan satu artikel berdasarkan dokumen-dokumen ini, meletakkan maklumat di dalam beberapa dokumen kepada Jho Low, 1MDB dan PetroSaudi.
Tiada sebarang tuntutan oleh mana-mana pihak dalam jawapan yang diterbitkan oleh akhbar itu bahawa dokumen yang disebut telah diubah atau dirosakkan
Sarawak Report akan menuntut kepuasan atas dakwaan ini palsu "mengganggu".
Kami mencadangkan gambaran yang salah ini ditambah kepada senarai aktiviti berpotensi jenayah oleh PetroSaudi, yang caj mengenai hal ini pada masa ini jumlah antara tuduhan-tuduhan yang telah mendarat rakan sekerja bekas, seorang warganegara Switzerland, di penjara di Bangkok palsu.

1 comment:

  1. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddyteddy2234@gmail.com

    ReplyDelete

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...