ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Friday 26 June 2015

Tangguh Pemilihan 2016 - Usul Wujudkan Jawatan Presiden SeUmur Hidup !

Tangguh Pemilihan 2016 - Usul Wujudkan Jawatan Presiden SeUmur Hidup !

Saturday, June 27, 201526comments

Ramai yang terkejut dengan pengumuman Najib selaku Prsiden Umno semalam yang menangguh Pemilihan Umno tahun depan selama 18 bulan .... kononnya kerana mahu utamakan rakyat, keperluan rakyat, dasar dan akar umbi serta pengukuhan parti supaya UMNO lebih mantap bagi menghadapi PRU akan datang.‎

Jangan salah faham .... bukan terkejut kerana penangguhan itu kerana sejak peristiwa bersejarah Nothing2Hide, ramai yang sudah menduga Najib tidak akan berani berdepan dengan sebarang cabaran ... tapi terkejut kerana tidak menyangka begitu awal Najib umumkan !

Yalah, selepas mendapat sokongan yang tidak berbelah bahagi dari setiap pertemuan tertutup dengan perwakilan Umno, ramai yang percaya Najib masih mendapat kepercayaan ahli Umno untuk berdepan dengan sebarang cabaran yang bakal mendatang.

Baru dua tiga hari  lalu tersebar dengan begitu meluas dikalangan pro Najib artikel dari TheStar yang membuat analisis akan kekuatan Najib dalam berdepan serangan Tun Mahathir - No problem maaa, sap sap suwey !

Terbaru pro Najib seakan menyambut Hari Raya meraikan kemenangan Najib dan 1MDB susulan tertangkapnya Xavier yang dilabel sebagai penyucian 1MDB dari segala kritikan. 

Kita sendiri menyangkakan akan keluar sekali lagi ungkapan Pahlawan Bugis dari mulut Najib, setelah lama tidak kedengaran sejak Nothing2Hide... 

Alih-alih, Pahlawan Bugis memeranjatkan kita semua terutama askar2nya sendiri yang terkedu dengan pengumuman penangguhan semalam !

Ini semua salah Nazri Aziz lah ni !!!

Huh ? Bukan salah Muhyiddin ke yang membuat usul semasa PAU tahun lepas supaya Pemilihan tahun depan diteruskan ?

"Saya percaya UMNO tidak akan berpecah sekiranya pemilihan diadakan. Pemimpin UMNO tentunya cukup matang untuk menghadapinya," 

Menurut Muhyiddin, pemimpin UMNO mesti meletakkan kepentingan parti melebihi kepentingan diri sendiri dan sekiranya ada yang jadi batu penghalang kepada peremajaan parti, mereka mesti berundur secara terhormat
  - astroawani 25/11/2014.



Taaaak .... ayat Muhyiddin tu kira standardlah. Ayat tu masih boleh di spin.Tapi ayat Nazri yang lebih power !

Nazri juga berkata Mahathir dan pemimpin Umno lain yang menentang Najib juga boleh bertanding jawatan presiden Umno dalam pemilihan tahun depan  ... KLiK. 

Ayat Nazri lebih directlebih spesifik MENCABAR sesiapa yang mahu menentang Najib, boleh lakukannya tahun depan. 

Peeeergh.... semua kecut telur bila dicabar oleh Nazri sebegitu .... TERMASUK Najib sendiri !

Keras sangat cabaran tu sampai yang nak pertahankan jawatan pun kecut hahahahaha ..... dah tahu yang Najib tu PANTANG dicabar, yang memandai2 cabar orang lain tu kenapa ?!

Ginilah, apakata demi memastikan Umno dapat terus mengutamakan rakyat sampai bila-bila, Umno wujudkan jawatan Presiden SeUmur Hidup .... tidak perlu diadakan pertandingan untuk jawatan Presiden sampai bila-bila. Agak2 Presiden dah puas pegang jawatan, barulah Presiden lepaskan ...

Jadi tak perlulah pecah kepala memikirkan alasan nak pinda perlembagaan parti supaya dapat ditangguhkan lagi Pemilihan sekali lagi, dan lagi, dan lagi .....

PRU14 tak nak tangguh ?


Astroawani

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...