ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 25 June 2015

Kenapa kerajaan tak saman The Edge dan Sarawak Report?


Kenapa kerajaan tak saman The Edge dan Sarawak Report?

Tindakan kedua-dua media yang sering mendedahkan salah laku kerajaan dan dianggap mengeluarkan berita yang tidak benar itu seharusnya diambil tindakan.

Tun-Mahathir2

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan keengganan kerajaan yang tidak mengambil sebarang tindakan undang-undang terhadap akhbar The Edge dan blog Sarawak Report.

Menurutnya, kedua-dua media itu yang sering mendedahkan salah laku kerajaan dan laporannya pula yang dikatakan tidak benar sepatutnya diambil tindakan.

“Akhbar mingguan dan portal tersebut boleh dikatakan telah mencabar pihak kerajaan. Tetapi, kenapa kerajaan masih tidak ambil tindakan.

“Kenapa walaupun Sarawak Report dah cakap banyak, tetapi kenapa kerajaan masih langsung tidak saman,” katanya dalam sidang media di Majlis iftar anjuran Perkasa, pada Khamis.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyatakan pihaknya akan bekerjasama dengan pihak berkuasa Thailand untuk mengambil tindakan terhadap akhbar mingguan dan portal tersebut.

Ia berkaitan laporan berkaitan 1MDB di mana maklumatnya dikatakan diperolehi daripada bekas eksekutif PetroSaudi International Ltd, Xavier Andrea Justo.

Menurut Zahid, maklumat diperolehi Sarawak Report yang kemudiannya dilaporkan oleh The Edge itu merupakan maklumat yang tidak benar memandangkan fakta sebenar telah dipinda.
Mengulas mengenai penahanan Justo oleh pihak berkuasa negara Thailand, Dr Mahathir mempersoalkan tindakan itu.

“Yang saya hairan, dia bukan buat kesalahan di Thailand, dia buat kesalahan di Arab Saudi dan biasanya negara lain tidak akan ambil berat melainkan dia pengganas,” katanya yang pelik mengenai penahanan tersebut.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...