ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Wednesday 24 June 2015

Selepas penangkapan PetroSaudi exec, Putrajaya untuk mengejar The Edge


Selepas penangkapan PetroSaudi exec, Putrajaya untuk mengejar The Edge atas laporan
OLEH SYED JAYMAL ZAHIID

Rabu Jun 24, 2015
20:24 GMT + 8

UPDATED:
Jun 25, 2015

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihak berkuasa akan menyiasat Edge Berikut penangkapan seorang bekas eksekutif PetroSaudi dipercayai menjadi punca dokumen bocor pada AS abortive $ 1.2 bilion (RM4.5 bilion) usaha 1MDB-PetroSaudi yang beratus-ratus berjuta-juta didakwa disalurkan keluar. - Gambar oleh KE Ooi
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihak berkuasa akan menyiasat Edge Berikut penangkapan seorang bekas eksekutif PetroSaudi dipercayai menjadi punca dokumen bocor pada AS abortive $ 1.2 bilion (RM4.5 bilion) usaha 1MDB-PetroSaudi yang beratus-ratus berjuta-juta didakwa disalurkan keluar. - Gambar oleh KE Ooi

PUTRAJAYA, 24 Jun - Putrajaya akan pergi selepas Edge kerana menyiarkan apa yang difikirkannya menjadi berita yang tidak disahkan pada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) digugurkan usaha sama dengan PetroSaudi International, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, hari ini.

Zahid berkata, pihak berkuasa akan menyiasat kertas perniagaan berikutan penangkapan seorang bekas eksekutif PetroSaudi dipercayai menjadi punca dokumen bocor pada AS $ 1.2 bilion (RM4.5 bilion) usaha 1MDB-PetroSaudi abortive yang beratus-ratus juta didakwa disalurkan keluar.

Menteri Dalam Negeri berkata selepas menerima laporan mengenai penangkapan dari rakan-rakan mereka Thai yang termasuk analisis forensik data bocor, pihak berkuasa Malaysia memutuskan bahawa dokumen-dokumen yang telah diubah dalam usaha untuk mencemarkan usaha sama itu.

"Kami dapati dari segi forensik bahawa data bocor dimuat turun oleh bekas eksekutif dengan niat jahat ... memutarbelitkan fakta mengenai transaksi antara 1MDB dan PetroSaudi dan data yang bocor telah diterbitkan dalam Sarawak Report dan The Edge .

"Dan kerana kita bertanggungjawab untuk memantau apa-apa penerbitan yang mendapat lesen dari [Kementerian Dalam Negeri] jadi kami merasakan bahawa mereka perlu menanggung tanggungjawab sepenuhnya untuk menghadapi sebarang tindakan jika mereka didapati mempunyai ceri-memilih atau tidak memilih atau sengaja memutarbelitkan fakta dengan niat yang tidak baik, "Zahid pada sidang akhbar di sini.

Zahid juga menggesa Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia untuk menyiasat dan bertindak terhadap Sarawak Report , laman web pemberi maklumat yang diterbitkan surat-menyurat e-mel bocor yang dikatakan antara 1MDB dan PetroSaudi.

Xavier Justo, seorang warganegara Switzerland, telah ditangkap oleh polis Thailand pada Isnin.

Satu laporan oleh akhbar New Straits Times semalam berkata Justo didakwa cuba memeras ugut dan memeras 2.5 juta franc Swiss (kira-kira RM10 juta) dari PetroSaudi lebih pelepasan dokumen ini kononnya memberatkan.

Negeri milik akhbar harian berbahasa Inggeris juga melaporkan bahawa dokumen-dokumen didapati telah dipalsukan.

Kebanyakan daripada dokumen bocor telah diterbitkan di Sarawak Report , tetapi sebuah blog tanpa nama pada 7 Jun diterbitkan semula dokumen yang kononnya menunjukkan AS $ 1.2 bilion perjanjian 1MDB dengan PetroSaudi suatu pengaturan yang sah.

Hari ini, Zahid juga berkata Putrajaya juga akan membolehkan ekstradisi rakyat Malaysia didapati telah menggunakan data doctored perlu pihak berkuasa Thailand memerlukan ini.

"Jika mereka meminta ekstradisi maka kita akan bekerjasama untuk membantu pihak berkuasa Thailand melengkapkan siasatan".

Menteri Dalam Negeri juga mendedahkan bahawa polis di sini telah memulakan siasatan mereka sendiri mengenai perkara itu.

Dalam Bangkok Post laporan hari ini, pegawai-pegawai polis Thai telah dipetik mendakwa bahawa PetroSaudi dibayar bersamaan RM15.5 juta untuk Justo untuk meninggalkan syarikat itu selepas dia didapati telah "bertindak terhadap peraturan syarikat dan peraturan-peraturan".

Berikutan penangkapannya, PetroSaudi mengeluarkan kenyataan semalam menyatakan kelegaan dan memanggil diri mereka mangsa satu jenayah yang telah dipolitikkan di Malaysia.

- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/after-arrest-of-petrosaudi-exec-putrajaya-to-pursue-the-edge-over-reports#sthash.2aBBoPqf.dpuf

1 comment:

  1. Halo, Ramadan adalah di sini sudah tidak anda berfikir ia adalah masa untuk mendapatkan berkah dari Allah boleh conected hari ini dan anda pasti akan bahagia dengan kasih karunia Allah.

    Nama saya adalah Cynthia Johnson. kita gadai janji, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman Hotel, tawaran komersial Umum Mr John Carlson, orang harus mengemas kini semua situasi kewangan di dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar pemberi pinjaman wang pinjaman peribadi, pinjaman, kredit pembinaan, rendah kadar faedah 2% dll kredit modal, pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk bekerja, start up. Kami membiayai projek di tangan dan syarikat anda / rakan kongsi dan saya juga ingin menawarkan pinjaman peribadi untuk pelanggan mereka. hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lebih lanjut: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...