ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Wednesday 24 June 2015

MDB Menjawab-Penjelasan 1MDB

MDB Menjawab

Khamis Oktober 30, 2014 24comments

Kemaskini 11/1 - Penjelasan 1MDB Versi Bahasa Kebangsaan - KLIK .

1MDB ada mengeluarkan Kenyataan Akhbar Bagi menjawab persoalan2 Yang Oleh ditimbulkan rakyat. Dari laman web 1MDB , salinan Saya sepenuhnya di Bawah. Malas Saya nak terjemahkan, sama2 Kita tunggu versi Bahasa Kebangsaan nya ... 


1MDB membersihkan udara 


Sepanjang minggu lalu, terdapat spekulasi mengenai pelbagai unsur-unsur perniagaan 1MDB. Walaupun majoriti isu-isu sebelum ini telah dibangkitkan dan ditangani kemudiannya oleh syarikat itu, kita mengambil dakwaan serius. Oleh itu, kami ingin mengambil kesempatan ini untuk bertindak balas kepada dakwaan ini tidak berasas, dengan niat untuk menyampaikan sisi lain cerita dan membolehkan pembaca untuk membangunkan pandangan mereka dimaklumkan mengenai 1MDB. 

Bon / terbitan Hutang

Kebimbangan telah dibangkitkan mengenai kadar faedah 5.75% yang diberikan kepada bon RM5.0 bilion Islam yang telah dikeluarkan oleh 1MDB pada tahun 2009, dengan cadangan bahawa ini adalah suatu bon dengan kadar faedah yang sangat tinggi. Sebagai perbandingan, ia telah menyatakan bahawa satu lagi syarikat berkaitan kerajaan Petronas membayar kadar faedah sebanyak 3.60% pada suatu bon pada masa yang sama. 

Ini adalah perbandingan yang tidak adil yang tidak mengambil kira beberapa faktor penting. 

Apabila melanggan bon, pemberi pinjaman mengambil pada tahap tertentu risiko. Semakin lama tempoh, semakin tinggi risiko untuk pemegang bon.Oleh itu, bon yang mempunyai tempoh matang yang lebih panjang biasanya mempunyai kadar faedah yang lebih tinggi.  

Seperti yang kita sedia maklum, hanya bon Petronas berkaitan yang dikeluarkan pada tahun 2009 yang membawa kadar kupon 3.6% adalah untuk bon RM100 juta dengan tempoh daripada tiga tahun. 

Memandangkan perbezaan yang signifikan di antara tempoh matang, ia tidak boleh mengejutkan bahawa bon yang dikeluarkan oleh 1MDB mempunyai kadar faedah yang lebih tinggi. 

Secara umumnya, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa bon yang dikeluarkan oleh 1MDB pada tahun 2009 adalah yang pertama bon Malaysia dengan tempoh 30 tahun, dan bon Islam yang pertama yang akan diterbitkan dengan tempoh matang yang panjang.  

Memandangkan iklim ekonomi pada masa itu, hakikat bahawa 1MDB berjaya berjaya meningkatkan jumlah ini modal mencerminkan sokongan, muhibah dan keyakinan yang diberikan dalam syarikat tersebut.  

Kami juga telah mengambil perhatian dengan kebimbangan spekulasi tidak berasas yang sebahagian daripada kadar faedah ini telah dibayar kepada 'orang tengah' sebagai bayaran manfaat kejayaannya. Ini adalah dakwaan yang serius. Kami ingin menjelaskan dari segi tidak berbelah bagi bahawa keseluruhan kadar faedah tahunan 5.75% dibayar kepada pemegang bon kita, termasuk beberapa institusi terkemuka di Malaysia, dua kali setahun mengikut jadual pembayaran. Untuk mencadangkan sebaliknya atau menyindir bahawa sebahagian daripada jumlah ini sedang dibayar kepada orang tengah adalah fakta yang tidak betul.  

Lanjutan kepada ini, kebimbangan juga telah dibangkitkan mengenai komisen dan bayaran yang dikenakan oleh 1MDB untuk dua terbitan hutang tambahan pada tahun 2012 dan 2013, pada harga US $ 1,75 bilion dan AS masing-masing $ 3.0 bilion.  

Kedua-dua bon ini telah diterbitkan pada diskaun khas penawaran bon yang paling. Sebarang perbezaan di antara nilai tara (nilai yang dikeluarkan) dan pendapatan bersih daripada ikatan yang terdiri bukan sahaja yuran dan perbelanjaan lain, tetapi juga hasil yang berkesan, yang mengambil kira diskaun dan baki tempoh bon.  

Kami ingin menjelaskan bahawa sebahagian besar daripada perbezaan antara nilai par bon 'dan hasil bersih yang dikaitkan dengan bon yang dikeluarkan pada harga diskaun. Keputusan ini adalah untuk memastikan kejayaan menyiapkan pengumpulan dana ini memandangkan faktor-faktor dalaman dan luaran pasaran, kelajuan untuk melengkapkan penawaran dan skala pengunderaitan. Kedua-dua terbitan hutang telah ditaja jamin sepenuhnya oleh Goldman Sachs yang merupakan pelaburan global terkemuka bank. Ia adalah salah satu daripada beberapa bank dengan keupayaan untuk menaja jamin terbitan hutang sebesar ini dan skala. Bon-bon yang diterbitkan pada diskaun kepada nilai taranya memastikan siap tepat pada masanya dan kejayaan terbitan hutang kita, dalam apa yang masih masa yang mencabar bagi ekonomi global.
  


Berkenaan dengan transaksi yang dinyatakan di atas, kita telah mengambil perhatian dengan kebimbangan sindiran yang Goldman Sachs mungkin telah membuat bayaran kepada pihak ketiga, dakwaan bahawa kita menafikan dari segi tidak berbelah bagi. Goldman Sachs telah terbuka menyatakan: "Selain daripada undang-undang dan firma perakaunan menyediakan perkhidmatan profesional, tiada yuran atau komisen yang dibayar oleh 1MDB atau Goldman Sachs kepada pihak ketiga luar berkaitan dengan urus niaga ini, ataupun kita pernah ditanya oleh 1MDB atau orang lain untuk membayar fi atau komisen itu. " 

Tahap Hutang

Seperti mana-mana syarikat besar, 1MDB telah meningkatkan modal di pasaran hutang antarabangsa untuk membiayai projek-projek tertentu, skala yang diperlukan kita untuk berbuat demikian. Semua hutang kita disokong oleh aset yang kukuh, dan jumlah nilai aset kami (RM44.67 bilion pada akhir tahun kewangan Mac 2013), selesa melebihi nilai jumlah hutang kita (RM37 bilion bagi tempoh yang sama).   

Ia juga penting untuk ambil perhatian bahawa kami tidak pernah terlepas jadual pembayaran, dan kami juga tidak berniat untuk berbuat demikian.Keupayaan kami konsisten untuk mengumpul dana di pasaran antarabangsa, dan daripada pelabur yang berkualiti, mencerminkan keyakinan mereka meletakkan di dalam kita. Penyenaraian perniagaan tenaga kita adalah satu daripada siri latihan yang kami berhasrat untuk menjalankan untuk penyahumpilan kunci kira-kira kami. 


Tambahan pula, kami sedang mengembangkan perniagaan hartanah kami dengan projek-projek seperti TRX dan Bandar Malaysia. Sepanjang tahun lepas, kami telah menandatangani beberapa perjanjian dengan syarikat-syarikat terkemuka dan institusi dari seluruh dunia seperti harta antarabangsa dan kumpulan infrastruktur Lend Lease. Semua ini akan membawa kepada dalam aliran modal ke Malaysia.   

Seperti yang kita terus meningkatkan nilai aset hartanah kami, membolehkan kami untuk terus menjanakan wang, dengan dana yang digunakan untuk memacu pertumbuhan masa depan dan juga mengurangkan tahap hutang kita . 

overpaying untuk Aset

Selain tuntutan berpusat di sekitar terbitan hutang 1MDB, dakwaan mengenai amaun yang dibayar oleh 1MDB untuk aset tenaga dan hartanah yang telah dibangkitkan juga. 

Seperti mana-mana syarikat lain, kita hanya memperoleh aset apabila kita yakin bahawa mereka mewakili nilai yang menarik untuk perniagaan kami.Sejajar dengan matlamat strategik Kerajaan untuk memastikan keselamatan tenaga di Malaysia, kami telah mengambil alih beberapa aset tenaga sejak 2012. Pengambilalihan ini telah membolehkan kami untuk mempelbagaikan risiko campuran bahan api dan negara kita, serta mendapat manfaat daripada aliran tunai yang sihat dan kepakaran pasukan pengurusan yang sangat baik mereka.  

Tuntutan yang berkaitan dengan jumlah yang kami bayar untuk aset tenaga kita berkisar nilai-nilai yang diberikan kepada aset pada masa yang mereka telah diperolehi dan berdasarkan andaian tertentu yang dibuat oleh pihak luar. Walau bagaimanapun, kami mengambil pandangan jangka panjang dan mengambil kira sinergi yang lebih luas bagi kumpulan itu, serta kesan sosial dan ekonomi di negara ini, apabila kita menilai aset dan ramalan pulangan ekonomi. Oleh itu, kami percaya bahawa nilai yang kami dibayar bagi aset-aset ini - yang mungkin melibatkan premium dalam keadaan tertentu, seperti biasa apabila memperoleh perniagaan yang lain -. Adalah sejajar dengan potensi mereka yang sedia ada dan masa depan   

1MDB juga telah dikenakan dakwaan yang ia terlebih bayar bagi petak tanah di Pulau Pinang. Tanah berkenaan terletak di Air Itam, yang lebih dicari kawasan di mana harga hartanah telah melihat peningkatan yang ketara dalam tahun-tahun kebelakangan ini.  

Saiz tanah yang diperolehi akan membolehkan kita untuk membina hampir 10,000 rumah mampu milik, dan kami berhasrat untuk menggunakan bungkusan baki tanah - yang akan menjadi saiz yang besar - untuk tujuan pembangunan yang lain yang kita inginkan untuk menjana nilai yang signifikan. Oleh itu, kami yakin dapat menambah nilai keseluruhan tanah itu, dan percaya bahawa harga yang kami bayar setimpal dengan ini.  

Ini dicerminkan dalam harga pemaju lain telah dibayar untuk membeli tanah di kawasan jiran yang, di lebih daripada RM200 sekaki persegi, adalah jauh lebih tinggi daripada apa yang kita dibayar. Kami memahami bahawa dalam satu contoh, sejak 2013, kira-kira 9.8 hektar di Air Itam telah dibeli untuk RM267.4 juta, kira-kira RM251 sekaki persegi, untuk pembangunan bercampur. 

Rawatan Keutamaan pada Tender untuk Projek Kuasa

skala kita sebagai yang Malaysia pengeluar kedua terbesar tenaga bebas, rekod prestasi yang berjaya dalam sektor ini, dan pasukan pengurusan yang berpengalaman bermakna kita adalah pemain yang berdaya saing dalam mana-mana proses tender. Pada awal tahun ini, sebuah konsortium yang terdiri daripada bersama 1MDB dan Mitsui & Co telah mengambil bahagian dalam tender terbuka dan kompetitif untuk loji kuasa arang batu 2000MW dikenali sebagai Projek 3B. Berikut pertimbangan yang sewajarnya daripada pelbagai tawaran, Suruhanjaya Tenaga mengumumkan bahawa konsortium kami telah dipilih sebagai pembida pilihan. 

Selepas itu, terdapat cadangan bahawa 1MDB mendapat layanan istimewa, dan bidaan bersama kami tidak sebaik seperti yang dikemukakan oleh peserta lain dalam proses. Apa-apa award adalah berdasarkan kepada beberapa pertimbangan untuk memastikan bekalan tenaga yang selamat dan kos efektif kepada pengguna, misalnya: piawaian teknikal tawaran, rekod prestasi syarikat, harga bidaan, yang mendesak projek dan tenaga keselamatan dan kos sistem keseluruhan tawaran. 

Sebagai Suruhanjaya Tenaga mengumumkan dalam satu kenyataan awam, 1MDB-Mitsui Consortium telah memenangi bidaan senaman "dengan cara yang adil dan persegi dengan teknologi yang telah terbukti yang akan meningkatkan keselamatan bekalan diharapkan daripada yang 2000MW arang batu loji kuasa yang beroperasi dalam sistem grid saiz kami ". 

Ia juga diingat bahawa 1MDB tidak berjaya dalam tender lain yang kami telah mengambil bahagian dalam, iaitu Prai tawaran loji gas dan 1000MW arang batu kuasa tumbuhan. Kedua-dua projek pergi ke TNB, yang melihat pihak berkuasa seperti menawarkan pakej yang lebih baik, walaupun 1MDB menawarkan tawaran harga yang paling rendah bagi Prai tawaran.   

Pembiayaan projek untuk 3B 

1MDB ingin menyatakan bahawa konsortium yang dibayar kurang daripada RM8 juta untuk berhimpun dan menyerahkan kami membida Projek 3B. Ini adalah kira-kira separuh jumlah perniagaan hari mendakwa pembida lain dibelanjakan untuk peringkat ini.  

Untuk pengetahuan kita, tidak ada pembida lain menimpa rekod untuk mendedahkan maklumat ini kerana ini adalah maklumat perniagaan sulit.Kami membuat ini dikenali kerana kita mahu meletakkan untuk berehat ini sindiran yang tidak berasas.  


1MDB tidak membelanjakan AS $ 100 juta untuk memenangi Projek 3B.   

Apabila anugerah, 1MDB-Mitsui Consortium berpindah ke tahap pembangunan seterusnya untuk membawa tumbuhan ke dalam operasi, jangkaan pada 2018. Tempoh pembangunan dengan itu membentuk sebahagian besar daripada kos pembangunan.  

Kos pembangunan atau yuran pembangunan adalah apa yang dibayar kepada penaja projek untuk kerja-kerja pembangunan yang dilakukan oleh penaja untuk membawa projek itu menjadikan suatu kenyataan, daripada proses bidaan semua jalan melalui operasi kilang. Ia bukan satu kos pembayaran balik.  

Bagi pembiayaan projek dalam industri tenaga, kos pembangunan ini dilaksanakan kepada di antara 5% dan 8%. Kos pembangunan kami - yang termasuk apa-apa yuran pembangunan yang dilakukan oleh rakan kongsi projek, 1MDB dan Mitsui -. Adalah 5.5% daripada kos projek, iaitu pada bahagian bawah skala 

1MDB yakin dapat pembiayaan projek gaya antarabangsa dilakukan dengan kerjasama rapat dengan rakan kongsi antarabangsa kami Mitsui, salah satu syarikat perdagangan am yang terbesar di Jepun. Pembiayaan projek seperti ini di mana ekuiti kembali berakhir, adalah yang pertama bagi Malaysia tetapi biasa untuk projek-projek antarabangsa yang besar.  

Ia akan membantu meningkatkan pulangan ekuiti penaja projek, disebabkan oleh kesan daripada nilai masa wang, pembayaran itu dibuat pendahuluan bukan daripada aliran tunai operasi projek. Jumlah itu dirunding dan tertakluk kepada kelulusan pemberi pinjaman.  

Tambahan pula, mana-mana tuduhan bahawa pemegang bon sukuk 3B kami akan menanggung apa-apa risiko tersembunyi yang benar-benar tidak benar dan tidak bertanggungjawab. Senaman bon kita datang dengan jaminan bank yang memastikan komitmen penganjur ke atas suntikan ekuiti.Keselamatan aliran tunai dan pulangan kepada pemegang bon adalah terjamin. 


No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...