ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Saturday 30 May 2015

Tun Mahathir Tak Malu .... Dulu Pi Lancar Buku Rosmah, La Ni ....

Tun Mahathir Tak Malu .... Dulu Pi Lancar Buku Rosmah, La Ni ....

Sunday, May 31, 

Kalau melihatkan kesungguhan Najib menjelajah seluruh negara akhir2 ini, kita mungkin beranggapan negara sedang berdepan PRU ! Berkempen sakan Najib tapi bukan mempromosikan BN tapi mempromosikan dirinya sendiri selaku anak Bugis yang tidak semudah itu mahu mengaku kalah bila dicabar meletak jawatan oleh seorang tua pencen berumur 90 tahun.

Macam blogger pula gayanya bila dengan megah mencanangkan sekian2 ribu hadir untuk menyambutnya di setiap negeri yang dia singgah. Lain kali sebut lah juga berapa banyak BAS yang turut sama menyambut beliau - 

Bas2 Menyambut Najib Di Perlis
Najib kelihatan lebih seperti anak Bugis yang menggelabah ketakutan daripada seorang pahlawan yang berani berdepan musuh !

Sebut tentang berdepan dengan musuh ...... rasanya Tun Mahathir dah berikan persetujuannya untuk berdepan dengan Najib dalam mana2 majlis debat/forum terbuka, lagi baik kalau boleh disiarkan secara langsung biar semua rakyat dapat lihat.

Anak bugis macamana ? Nak sambut tak ? Atau Najib rasa lebih selamat dengan cara sekarang, komunikasi SATU HALA di mana beliau di atas pentas bercakap tanpa diberi peluang kepada sesiapapun untuk menanya balas ? 

Oya, dalam setiap siri jelajah nya, apakah ada sesi sidang akhbar di mana Najib berdepan dengan soalan spontan dari wartawan ? 

Najib tak kan berani nya ..... kan , kan ..... walaupun setelah mendapat sokongan ratusan ribu rakyat dalam siri jelajahnya, Najib masih tidak konfiden. Berbeza dengan blogger2 Najib yang konfiden giler dengan 1MDB .... biarpun 1MDB terpaksa bergolok bergadai nak bayar hutang.

Sebab antara soalan pertama yang akan ditanya oleh baik wartawan atau rakyat adalah kluk klek beliau dalam isu Tunai-Aset-Unit dana Cayman yang disimpan di BSI Singapura.




Kenapa Najib selaku Menteri Kewangan masih tidak menjelaskan perkara ini kepada rakyat ? Orang duk tertanya2 dan hairan bagaimana dalam isu sebesar RM4 billion pun SELURUH pegawai Kementerian Kewangan termasuk Menterinya dan juga 1MDB sendiri boleh membiarkan kesilapan itu selama lebih 2 bulan tanpa dibuat pembetulan ? Padahal hampir setiap hari media membicarakan hal itu ... apakah itu pun kena TUNGGU AUDIT! ?

Sekarang sekali lagi 1MDB terpaksa diselamatkan dari kemelut hutang. Kali ini melalui sentuhan Pak Arab.  Apa nih ? Jumlah Aset jauh melebihi Liabiliti1MDB tidak ada masalah nak bayar hutang ? 

Kemudian dikatakan 1MDB akan dipecahkan ? Hallo, tak nak TUNGGU AUDIT! dulu ke ? Agak2nyalah, bila PAC dah selesai dengan auditnya, masih wujud lagikah 1MDB ni ?

Baca juga - JMD - 1MDB is confirmed to be in bad shape; will be dismantled by MOF

                            ********************* 
Sehari dua ini rancak blogger Najib memainkan semula kemunculan Tun Mahathir semasa pelancaran buku Biografi Rosmah lebih 2 tahun lalu. Hahahahaha ..... adoyai, sakit perut gelak beb ! Bukan apa, sebab mereka mengingatkan kembali apa komen Tun Mahathir mengenai buku itu -

Oya, Tun Mahathir turut menyokong usaha Rosmah menulis Biografi ni. Ia boleh jadi sebahagian penulisan sejarah untuk merekodkan iklim keadaan yang berlaku pada ketika itu. Juga sebagai rujukan masa depan dan untuk memberi pandangan dari sudut seseorang pemimpin itu mengenai sesuatu isu dan pengalaman.

Justeru, katanya, penulisan sedemikian juga dapat memberi peluang kepada pembaca untuk mengetahui penjelasan dari sudut pandangan orang yang menjadi sasar, dan kemudiannya membuat keputusan secara adil mengenai sesuatu isu itu.
"Ini adalah buku yang baik dan akan menjadi panduan kepada generasi akan datang 100 hingga 200 tahun dari sekarang,"   ( ada saya komen ketika itu - KLiK )

Baru 2 tahun blogger Najib Rosmah dah rujuk, tunggulah lagi 98 tahun ! Hahahahahaha ....... 


Hmmm .... tunda lagi nak komen tentang Abu Dhabi Connection dalam 1MDB. Nantilah, pagi hari Ahad cuti sekolah pulak tu, jadi kita santai2 je ..

Baca juga  - Tukang Duk Peghati -  HUTANG 1MDB RM42 BILION boleh 'SETTLE' apabila PM selesai LAKUkan 'JELAJAH pohon SIMPATI' seluruh NEGARA?


No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...