ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Wednesday 27 May 2015

IMDB MEMPERBODOHKAN SEMUA RAKYAT DAN PARLIMEN MALAYSIA.

1MDB membuat bodoh daripada setiap rakyat termasuk Parlimen

Mei 27, 2015
Tidak adakah seorang yang mempunyai kuasa dan tanggungjawab yang cukup yang boleh meletakkan brek pada kesan yang boleh merosakkan 1MDB adalah mempunyai pada negara?
KOMEN
1MDB, Parlimen

Oleh JD Lovrenciear

Pendedahan terbaru oleh Bank Negara Gabenor Zeti Akhtar Aziz mengesahkan menerima laporan daripada Pihak Berkuasa Kewangan Singapura (MAS) berkenaan dengan 1Malaysia Development Berhad adalah tulang belakang sejuk.

Baru-baru ini kita juga tahu bahawa Ketua Pegawai Eksekutif semasa dan satu bekas di IMDB snubbed Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) dengan meminta tempoh 30 hari sebelum menghadiri pendengaran itu. Dan jika itu tidak mencukupi, Perdana Menteri Najib Razak berteriak sepanjang jalan dari Jepun yang kedua-duanya tidak akan lari tetapi menyimpan tarikh mereka dengan PAC.

Menjerit seperti yang kita boleh, ia tidak kelihatan untuk meletakkan brek pada 1MDB. Sebaliknya, PM telah pergi awam dengan pengumuman baru-baru ini mengupah seorang lelaki perhubungan awam untuk mengisi jurang yang ditinggalkan oleh pasukan lain di bawah PR bekerja dengannya.

Jika walaupun Parlimen tidak dihormati, maka kita sebagai rakyat tidak mempunyai peluang. Mengapa pemimpin-pemimpin yang berkuasa dalam kabinet lebih suka untuk mengambil lihat-no-kejahatan, bercakap-no-jahat dan mendengar-no-jahat pendirian?

Saudara walaupun Najib telah menyatakan kejutan yang melampau di jalan kejatuhan 1MDB yang bergolek pada tanpa tujuan. Ya, ia adalah satu "krisis negara" tetapi tiada seorang pun daripada pemimpin-pemimpin kita atau sesiapa sahaja dalam kabinet membuat tergesa-gesa untuk menyelamatkan negara ini.

Mengapa?

Doa ini tidak menjadi seperti yang membunuh kita semua terlalu biasa dengan mana motif dianggap tidak penting dan semua yang bercakap tentang ia diancam dengan menghina caj mahkamah.

Apabila kita mengatakan cukup cukup? Tidak adakah seorang di negara ini dengan kuasa dan tanggungjawab yang boleh menghalang seterusnya ini tidak masuk akal peristiwa?
Atau mesti orang mengambil untuk jalan-jalan seperti yang kami lakukan berkenaan dengan Hindraf atau Bersih atau berhujah GST untuk membuat rasa tidak puas hati kita dengar?

Buat masa ini, maruah negara ini telah hilang.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...