ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Tuesday 26 May 2015

MAKLUMAT BOCOR. SEMUA KELULUSAN URUSAN IMDB MESTI MENDAPAT KELULUSAN PM.

Dokumen bocor menunjukkan kelulusan PM diperlukan pada setiap kelulusan urusan IMDB.


KUALA LUMPUR, 26 Mei - Perdana Menteri mempunyai kata putus ke atas mana-mana "komitmen kewangan" yang dijalankan oleh 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) pelopor, Terengganu Investment Authority (TIA), mengikut Memorandum dan Artikel Persatuan TIA perjanjian itu.
1MDB telah ditubuhkan pada tahun 2009, selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan keputusan untuk berpaling TIA ke dalam sebuah agensi persekutuan.
Fasal 117 perjanjian yang ditandatangani pada 27 Februari 2009, menunjukkan bahawa Perdana Menteri perlu memberi kelulusan bertulis bagi mana-mana tawaran TIA, termasuk pelaburan firma itu atau mana-mana tawaran untuk penyusunan semula.
Fasal ini menyatakan bahawa bagi mana-mana mengelakkan keraguan, tiada seorang pun daripada tiga perkara yang boleh dilaksanakan "tanpa kelulusan bertulis daripada Perdana Menteri".
Ini termasuk "apa-apa komitmen kewangan (termasuk pelaburan), penyusunan semula atau apa-apa perkara lain yang mungkin akan memberi kesan kepada jaminan yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan Malaysia untuk manfaat syarikat, kepentingan negara, keselamatan negara atau mana-mana dasar Kerajaan Persekutuan Malaysia ".
Fasal ini juga menyatakan bahawa kerajaan mempunyai hak "muktamad" untuk menentukan apa yang menjadi kepentingan negara dan keselamatan negara.
Hal-hal lain yang memerlukan kelulusan PM adalah pindaan kepada Memorandum syarikat dan Tataurusan Pertubuhan Syarikat dan pelantikan dan penyingkiran pengarah dan pasukan pengurusan kanan TIA.
Dokumen itu telah disediakan kepada Malay Mail Online .
Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Awam Parlimen (PAC) sedang menyiasat 1MDB, sebuah syarikat milik negara yang telah dilaporkan mengumpulkan hutang beberapa RM42 bilion dalam tempoh enam tahun sejak ia ditubuhkan pada 2009.
Ketua 1MDB Arul Kanda Kandasamy dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Datuk Shahrol Halmi Ibrahim mencetuskan kemarahan baru-baru ini apabila ia telah mendedahkan bahawa mereka tidak akan memberi keterangan di hadapan PAC hari ini.
Tetapi Arul Kanda kemudian mengulangi komitmen mereka untuk bekerjasama dengan siasatan PAC dan berkata mereka berusaha memuktamadkan tarikh lain untuk hadir di hadapan jawatankuasa itu.
Malay Mail Online cuba mendapatkan salinan Memorandum dan Artikel Persatuan perjanjian 1MDB.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/leaked-documents-show-pms-approval-required-for-all-1mdb-deals#sthash.75k2UMva.dpuf

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...