ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Thursday 28 May 2015

BAYARAN BALIK PINJAMAN- CHE DET


BAYARAN BALIK PINJAMAN- CHE DET

1. Nampaknya ada beberapa kekeliruan pembayaran balik hutang dan kehilangan wang dengan 1MDB.

2. Walaupun hutang dibayar sepenuhnya melalui penjualan aset dibeli oleh 1MDB, itu tidak bermakna bahawa 1MDB adalah bebas daripada tuduhan bahawa ia tidak dapat menjelaskan berbilion-bilion itu telah hilang.

3. Dalam perniagaan, wang boleh hilang melalui pelaburan buruk atau pengurusan yang tidak baik. Yang boleh diterima walaupun Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengurus akan dipecat.

4. Tetapi apabila wang hilang dan pengurusan yang tidak dapat menjelaskan di mana ia pergi dan bagaimana ia hilang maka pengurusan masih bertanggungjawab walaupun ada bailout atau hutang dibayar.


5. Oleh itu, dengan wang mendakwa telah melabur di Kepulauan Cayman dan walaupun dakwaan bahawa ia telah dibawa balik dan kini di Singapura, wang itu tidak dapat dibuktikan berada di sana dalam bentuk ketara, maka pengurusan akan bertanggungjawab kerana kehilangannya. Andaian mestilah bahawa pengurusan telah menyalahgunakan wang itu melainkan jika dibuktikan sebaliknya.


6. Bagi GST, dana tambahan yang diperoleh melalui ia adalah dengan mengorbankan rakyat. Mereka perlu membayar lebih untuk segala-galanya yang mereka beli, yang bermakna kuasa membeli mereka dikurangkan. Dalam erti kata lain mereka telah menjadi lebih miskin, untuk memperkayakan Kerajaan.

7. Walaupun apa yang mereka beli tidak tertakluk kepada GST, tetapi pemborong yang membekalkan peruncit perlu menaikkan harga mereka kerana mereka perlu membayar GST. Peruncit seterusnya perlu mendapatkan kembali kos yang lebih tinggi dengan mengenakan pelanggan mereka lagi. Akhirnya rakyat terpaksa menanggung kos GST.

8. Kerajaan boleh mengelakkan ini cukai tambahan ke atas rakyat dengan mengurangkan kos sendiri. Memberi wang kepada segala-galanya boleh menjadi popular tetapi dalam kebanyakan kes penerima tidak benar-benar memerlukan wang. Ia adalah jauh lebih baik untuk mendidik dan melatih orang untuk kerja yang lebih tinggi membayar apabila pendapatan akan meningkat dengan ketara sebagai balasan bagi kerja yang dilakukan. Menaikkan gaji tanpa peningkatan dalam produktiviti, menambah bilangan cuti, menggantikan mereka yang jatuh pada hujung minggu, menetapkan gaji minimum yang tinggi, membazirkan wang pada kemewahan - semua perbelanjaan peningkatan Kerajaan, mengakibatkan peningkatan defisit. Dengan pengurusan kewangan yang lebih baik GST tidak perlu dikenakan ke atas rakyat.

9. Daripada pengembaraan kursus seperti 1MDB dan Pembinaan PFI setakat melibatkan pinjaman tidak mapan. Dan apabila pengembaraan ini kehilangan wang, beban kewangan Kerajaan bertambah. Dengan memperkenalkan GST, Kerajaan sebenarnya meminta orang ramai, dan orang yang tidak berada dalam kategori cukai pendapatan untuk menyelamatkan Kerajaan.

10. Seorang pemimpin yang dipilih tidak telap air untuk penyingkiran sebelum tempoh berada di luar. PM sebelumnya juga telah dipilih, sebenarnya dengan majoriti yang lebih besar. Tetapi beliau dipujuk untuk meletak oleh PM semasa.

11. Oleh itu, apa yang salah dengan meminta PM semasa meletak jawatan. Beliau telah jelas dibuat berantakan yang lebih besar di negara ini daripada PM sebelumnya.

12. Sebelum ini, tidak ada ceramah perbelanjaan mewah PM, pembelian barang mahal, daripada kehidupan yang mewah. Sebahagian daripada ceramah ini mungkin tidak benar. Tetapi rundingan itu tidak didengar sepanjang tempoh itu Perdana Menteri sebelumnya. Bahawa terdapat ceramah itu mestilah hasil daripada cara hidup yang berbeza daripada apa yang diharapkan daripada Perdana Menteri.

13. Untuk ini dan banyak sebab-sebab lain, Najib perlu meletak jawatan.

14. Adapun orang ramai yang besar dalam sokongan, kita semua melihat demonstrasi itu sebelum Pilihan Raya Umum ke-13. Hasilnya adalah paling teruk berbanding PRU ke-12. Mereka demonstrasi tidak diterjemahkan kepada sokongan kepada Najib. Mereka datang kerana pelbagai insentif.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...