ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.


AHMAD BAHAROM CREATION.


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dunia yang sementara,dalam menegakkan kebenaran untuk terlepas daripada kesusahan Akhirat yang berkekalan"


Lawati page dan group ABC di Facebook.

1. Ahmad Baharom Commantary https://www.facebook.com/ahmad.baharom.9
2. Ahmad Baharom Collections https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation/
3. Anti Pemimpin Pendusta, Mungkar dan Zalim https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation2/
4. ABC Conflicts News https://www.facebook.com/AhmadBaharomCreation3/
5. Agama Bangsa Cemerlang https://www.facebook.com/groups/ahmadbaharom62/

Dan beberapa group yang boleh dikenali dengan ABC.

BLOG INI ADALAH BERKAITAN AGAMA DAN POLITIK.
Tulis Carian Anda didalam line putih dibawah


1AQIDAH: ALLAH DIDAHULUKAN, RASULULLAH DIUTAMAKAN..... "Terimalah sedikit kesusahan dun

Sunday 1 March 2015

Larangan Baca Al-Quran, Apa Ke Bebal Nik Aziz!!



Larangan Baca Al-Quran, Apa Ke Bebal Nik Aziz!!

Larangan baca Al-Quran di Pulau Pinang memang isu yang hangat sekarang, mana tidaknya berpuluh tahun BN memerintah, perkara itu tidak pernah menjadi isu, hanya sekarang setelah DAP mula memerintah segala macam sudah tidak kena.  Dari bertakbir rumah ke rumah sehinggalah Majlis Maulidur Rasul, semuanya sudah menjadi tidak boleh.
Lebih hebat, baca al-Quran sebelum sembahyang subuh ini dikatakan menyalahi hukum syarak!!  Baca al-Quran menyalahi hukum syarak? Ini baru pertama kali dengar.  Apa isu sebenarnya, baca al-Quran ke atau bunyi yang terlalu kuat?
Kalau kuat perlahankanlah, yang pi tutup terus tu kenapa?
Banyaklah soalan yang bermain di benak fikiran rakyat terutama yang beragama Islam, kenapa, mengapa dan sebagainya.  Bukan PP saja malah yang di negeri-negeri lain ini juga.
Tapi belum sempat nak menunggu jawapan, dah ada masalah baru – Nik Aziz tua kutuk kata apa yang dibuat di Pulau Pinang itu adalah betul dan dia bersetuju dengannya.
Betul, bersetuju tapi tak pulak tua kutuk ni mengharamkan yang sama di Kelantan?  Alasan paling dangkal Nik Aziz ialah orang bukan Islam di Kelantan sudah biasa dengan bacaan Al-Quran dan seronok mendengar bacaan tersebut.

Eh, Nik Aziz ni faham ke tidak isu?
Yang diputuskan di Pulau Pinang ialah bacaan al-Quran itu berlawanan dengan syarak!!  Ini bukan soal suka ke, seronok ke atau apa, ini berkenaan hukum.  Kalau di Pulau Pinang diputuskan begitu, sepatutnya di Kelantan juga diputuskanlah begitu sebab ia berkenaan hukum.
Lagipun ini soal bunyi, kuat kok mana sekalipun tetap kuat juga.  Ia tidak sama seperti perkara-perkara yang menyebabkan berlakunya perbezaan diantara mazhab.  Kalau membabitkan tempat-tempat seperti hospital atau rumah orang tua, itu mungkin ada justifikasi tapi masih boleh diperlahankan, bukan ditutup terus.
Cakap Nik Aziz ini tidak berpandukan al-Quran dan sunnah, cakap saja besar dia ni tapi bila yang berkenaan DAP, apa alasan waima paling bodoh pun dikutipnya juga.  Pendek kata alasan politik semata-mata.
Subuh mana ramai sangat orang pergi masjid, jadi perlulah diisi dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran, kalau dah itu pun tak boleh, macam mana?
Macam mana sebutlah ini keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri  Pulau Pinang ke apa, yang nyata kita semua tahu bahawa adanya tangan-tangan ghaib dibelakang keputusan ini.  Memang ia keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri tapi kenapa dulu takde, kenapa pulak sekarang jadi isu?  Walhal orang-orang didalamnya lebih kurang orang itu saja.
Yang berbeza hanya kerajaan negeri yang kini dipimpin DAP.
Dengan Exco Agama pun dari PKR yang jahil pasal hukum hakam agama, maka keputusan ini memang layak dicabar kerasionalannya.  Nampak sangat keputusan politik.  Ini dah sebijik macam yang berlaku di Singapura sekarang, abih semua pun nak ditukar jadi macam cina pulak dah, sudah melampau.
Kalau Jawatankuasa Fatwa Negeri pun boleh diperkuda orang berkepentingan politik apatah lagi Nik Aziz yang memang hantu politik.  Fikirannya dah dikelabukan dek kuasa sehingga timbul pertikaian syarak dibanding dengan suka dan seronok.

Memang sah Nik Aziz menghampiri nyanyuk atau memang sudah sedia nyanyuk.

No comments:

Post a Comment

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...